۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۶۹۴۸ ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ دسته: کشاورزی
۰

کردی عضو خانه کشاورز درخصوص دلایل نابسامانی بازار محصولات اساسی گفت: دلیل اصلی مشکلات کنونی دخالت برخی از دستگاه های دولتی در وظایف قانونی وزارت جهاد کشاورزی است و با تشکیل وزارت بازرگانی مشکلات کنونی حل نخواهد شد.

علی کردی عضو خانه کشاورز در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص طرح تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تشکیل این وزارتخانه مغایر با بسیاری از قوانین بالادستی بوده و باعث بزرگ شدن اندازه دولت خواهد شد.

این کارشناس کشاورزی اعلام کرد: بر اساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی کلیه اختیارات تولید و بازار محصولات کشاورزی باید در اختیار این وزارتخانه باشد. هدف از ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی، یکپارچه سازی وظایف تولید و تجارت برای جلوگیری از ناهماهنگی میان متولی تولید و بازار بود.

دخالت در وظایف قانونی وزارت کشاورزی دلیل اصلی نابسامانی بازار

کردی با اشاره به وضعیت تنظیم بازار محصولات اساسی طی ماه های اخیر گفت: متاسفانه به دلیل ادغام ناقص بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی مشکلات بسیاری در بازار محصولات اساسی پیش آمده است.

وی تصریح کرد: توقع برخی از دولتمردان آن است که نتیجه اجرای قانون تمرکز بدون ایجاد زیرساخت های لازم در وزارت جهاد کشاورزی مثبت باشد، حال آنکه انجام امور بازرگانی بدون ایجاد شرایط لازم امکان پذیر نیست.

این کارشناس افزود: دخالت های نابجای برخی از دستگاه های دولتی در وظایف قانونی وزارت جهاد کشاورزی باعث شد تا این وزارتخانه در دستیابی به اهداف خود دچار مشکل شود.

افزایش بروکراسی اداری با بزرگ شدن دولت نتیجه تشکیل وزارت بازرگانی

عضو خانه کشاورز با انتقاد از طرح نمایندگان مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی بر خلاف قوانین بالادستی است و ساختارهای دولتی را بزرگ خواهد کرد. این در حالی است که نمایندگان مجلس باید تمامی تلاش خود را برای چابک سازی ساختارهای دولتی به کار گیرند.

وی اظهار داشت: تشکیل وزارت بازرگانی باعث افزایش ناهماهنگی تولید و تجارت، بوروکراسی های اداری و هزینه های دولت خواهد شد.

کردی در پایان گفت: توقع جامعه کشاورزی از نمایندگان مجلس در سال رونق تولید آن است که با تصویب سیاست های درست زمینه حمایت از تولیدات داخلی را فراهم نمایند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.