۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۶۶۱۶ ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ دسته: مسکن کارشناس: علی ملک زاده
۰

نامزد وزارت مسکن در کره جنوبی به دلیل داشتن ۳ خانه و سوداگری در بازار املاک، با انتقادات گسترده ای مواجه شده است. مخالفان معتقدند وی لیاقت تصدی پست وزارت مسکن و سیاستگذاری در این عرصه را ندارد. کره جنوبی عزمی جدی برای مقابله با سوداگری در بخش مسکن دارد و این مسیر را بهترین روش برای تعادل بخشی به بازار مسکن می داند. در این راستا جلوگیری از ورود سوداگران به عرصه سیاستگذاری مسکن، مهم ترین اصل درخصوص تحقق مقابله با این پدیده از سوی حاکمیت است.

به گزارش مسیر اقتصاد سوداگری در زمین و املاک در کشورهای جهان خصوصا کره جنوبی فعالیتی ناپسند شناخته می شود و بسیاری از کشورها برای جلوگیری از آن تصویب قوانین بازدارنده و همچنین جلوگیری از ورود سوداگران به عرصه سیاستگذاری را در دستور کار قرار داده اند.

به عنوان مثال به تازگی نامزد تصدی وزارت زمین، زیرساخت ها و حمل و نقل کره جنوبی به دلیل داشتن ۳ ملک مسکونی به قصد سوداگری، لایق تصدی این پست شناخته نشده است.

رد صلاحیت نامزد وزارت مسکن کره‌جنوبی به دلیل سوداگری در بخش املاک

چوی جونگ هو، نامزد وزارت زمین، زیرساخت ها و حمل و نقل کره جنوبی اخیرا به دلیل تایید دادگاه درباره اتهامات احتمالی سوداگری املاک مورد سوال قرار گرفت.

لی هیون جائه از مخالفان اصلی حزب لیبرتی کره ادعا کرد که خرید سه آپارتمان در سئول، سونگنام و شهر سئونگ، یک فعالیت سوداگرانه بوده است؛ بنابراین چوی واجد شرایط و لایق تصدی وزارت مسکن نیست.

لی ادامه داد: به نظر می رسد احتمال افزایش قیمت مسکن در مناطقی که چوی خانه خریده، بالا است. زیرا در مناطق مورد نظر وجود فعالیت های سوداگری بسیار محتمل گزارش شده است. بنابراین چوی مظنون به سوداگری در املاک است و وی همین اکنون می تواند با فروش خانه ها ۳.۲ میلیارد وون درآمد کسب کند.

سیاست گذار مسکن کشور نباید سوداگر باشد

لی با انتقاد از نامزد معرفی شده گفت: من شک دارم نامزدی که بر روی چندین خانه سرمایه گذاری کرده و سوداگری می کند، بتواند سیاست های مسکن کشور را هدایت و رهبری کند.

در واقع مخالفان معتقدند کسی که می خواهد سیاست هایی را برای تامین مسکن محرومان و کم درآمدها تدوین کند باید در این زمینه مسائل ابتدایی را بداند و خود نیز به آن ها عمل کند.

در این زمینه مهم ترین نکته ای که در سیاست های مسکن در جهان شناخته شده است مبارزه با سوداگری است و بنابراین وزیری که خود سوداگر باشد، نباید در رأی سیاست گذاری و اجرای قانون در این زمینه قرار بگیرد.

تثبیت بازار مسکن با مهار سوداگری

نمایندگان مجلس قانونگذار کره جنوبی معتقدند اعلام نامزدی چوی برای وزارت مسکن با سیاست های دولت این کشور همخوانی ندارد. چرا که دولت در تلاش است تا مالیات بر افراد دارای مسکن های متعدد را افزایش دهد.

دولت اعلام کرده است این اقدام را با هدف مهار سوداگری در جهت تثبیت بازار مسکن و جلوگیری از نوسانات قیمتی در دستور کار قرار داده است؛ بنابراین مجلس کره از دولت انتظار دارد وزیری را برای اجرای این سیاست انتخاب کند که با سوداگران همراه نباشد.

رد صلاحیت و حتی رسوایی نامزد وزارت زمین، زیرساخت ها و حمل و نقل کره جنوبی درپی اتهام خرید سه منزل مسکونی با هدف سوداگری، به خوبی نشان می دهد این کشور عزمی جدی برای مقابله با سوداگری دارد و این مسیر را بهترین روش برای تعادل بخشی به بازار مسکن می داند. در این راستا جلوگیری از ورود سوداگران به عرصه سیاستگذاری مسکن، مهم ترین اصل درخصوص تحقق مقابله با این پدیده از سوی حاکمیت است.

منبع: کره تایمز linkp.ir/4P2g

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.