۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۶۵۴۹ ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ دسته: تولید
۰

وزارت صنعت، معدن و تجارت طی بیانیه‌ای با توجه به فرارسیدن سال ۱۳۹۸ و نام گذاری آن به عنوان سال «رونق تولید»، از ۷ رویکرد خود برای تحقق شعار سال رونمایی کرد. «تمرکز بر رونق تولید»، «نگاه ویژه به معادن»، «توجه به صنایع های‌تک و دانش‌بنیان»، «توسعه همکاری‌های بین‌المللی با رویکرد دیپلماسی اقتصادی»، «توسعه صادرات» «رفع موانع تولید»، «توجه به مسوولیت‌های اجتماعی صنعت و برنامه‌ ریزی ارتقای جایگاه این وزارتخانه به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی و صنعتی کشور» برخی از محورهایی است که در سال جدید، این وزارتخانه تحقق آن ها را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش مسیر اقتصاد نام گذاری سال ۹۸ به عنوان سال «رونق تولید» وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر آن داشت تا از ۷ رویکرد راهبردی خود برای تحقق شعار سال رونمایی کند.

در بیانیه وزارت صمت آمده: از آنجا که این وزارتخانه یکی از مهم‌ترین پیشران‌های حرکت کشور به سمت رونق اقتصادی به شمار می‌رود، سعی شده تا با اتخاذ مدیریت عالمانه مشارکت جو و برنامه‌‌ریزی‌های همه‌جانبه، ضمن تعامل با سایر بخش‌های صنعتی و تولیدی کشور و همراهی بخش خصوصی، تاثیرگذاری در روندهای اقتصادی و اجتماعی را افزایش داده و جایگاه اصلی خود را به‌عنوان لکوموتیو توسعه صنعتی و رشد اقتصادی کشور به‌ویژه در شرایط خاص کنونی ارتقا بخشیم.[۱]

۷ رویکرد راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رونق تولید

«تمرکز بر رونق تولید»، «نگاه ویژه به معادن»، «توجه به صنایع های‌تک و دانش‌بنیان»، «توسعه همکاری‌های بین‌المللی با رویکرد دیپلماسی اقتصادی»، «توسعه صادرات» «رفع موانع تولید»، «توجه به مسوولیت‌های اجتماعی صنعت و برنامه‌ ریزی ارتقای جایگاه این وزارتخانه به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی و صنعتی کشور» برخی از محورهایی است که در سال جدید، این وزارتخانه تحقق آن ها را در دستور کار قرار داده است.

در پایان این بیانیه نیز آمده است که: تحقق چنین اهدافی در سایه همکاری سایر نظامات تصمیم‌گیر و بخش‌های موثر با وزارت صنعت، معدن و تجارت در کشور امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین محدودیت‌های مالی و همچنین مشکلاتی که در بحث قوانین و مقررات ایجاد و توسعه کسب و کار کشور وجود دارد، بخشی از مسایل مبتلا به توسعه اقتصادی کشور است که بایستی با همکاری نهادهای بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای بتوانیم تا حد امکان موانع موجود را کاهش دهیم.

پینوشت:

[۱] شاتا نیوز کدخبر: ۸۵۹۰۴۱

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.