۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۶۴۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ دسته: تولید
۰

عبدالله رضیان، نماینده استان مازندران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه اگر در حوزه کشتی سازی قرارداد جدیدی وضع شده باشد، خیانت است، گفت: ادعای مسئولان دولتی این است که ۲۵ درصد از مبلغ این قرارداد آن در ۸ سال پیش پرداخت شده است و ما مجبور بودیم که این کار را ادامه دهیم تا زیان و جریمه ای به ما وارد نشود.

عبدالله رضیان، نماینده استان مازندران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد  ضمن اشاره به ظرفیت های داخلی در حوزه کشتی سازی و صنایع دریایی، از تصمیم مجلس برای تحقیق و تفحص در مورد قرارداد جدید کشتی سازی خبر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی در خصوص توانمندی های داخلی در بحث کشتی سازی گفت: در بحث کشتی سازی و صنایع دریایی، ما ظرفیت های خوبی داریم ولی متاسفانه آسیب هایی به آن ها وارد شده است. الان به عنوان مثال کشتی سازی و صنایع دریایی مازندران متاسفانه تعطیل شده است.

وی ادامه داد: حدود ۴ الی ۵ سال است که این مجموعه تعطیل شده است. واگذاری به بخش خصوصی و عدم توان اداره آن موجب شده است که تعطیل شود.

نماینده مجلس درباره قراردادجدید در حوزه کشتی سازی گفت: در این مساله بایستی برررسی دقیقی شود. وقتی رهبر معظم انقلاب، مساله اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را مطرح کردند، یکی از مباحثی که می توان روی آن کار کرد، همین بحث کشتی سازی و ظرفیت های داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: ادعای مسئولان دولتی این است که این قرار داد در گذشته انجام شده است و ۲۵ درصد میلغ آن در ۸ سال پیش پرداخت شده است و ما مجبور بودیم که این کار را ادامه دهیم تا زیان و جریمه ای به ما وارد نشود.

رضیان در مورد موضع مجلس در این خصوص گفت: این بحث مطمئنا در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد و تحقیق و تفحص در مورد آن انجام خواهد شد. این موضوع بایستی مورد توجه قرار گیرد که چرا چنین اتفاقی افتاده است و الان بعد از ۸ سال مساله رسانه ای شده است.

وی تاکید کرد: در مجموع ابعاد حقوقی آن باید مورد بررسی قرار گیرد ولی اگر قرارداد جدیدی باشد و بخواهند این ظرفیت را به خارجی ها بسپارند، به اعتقاد من می تواند یک خیانت باشد. با توجه به اینکه ما این ظرفیت را در بندرعباس و بوشهر داریم و می توانیم این ظرفیت را به درستی استفاده کنیم و شرایطی را برای اشتغال مجموعه داخلی ایجاد کنیم، انجام این قرارداد، اتفاق ناگواری خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معدن در پایان خاطرنشان کرد: نگاه بنده این است که مجموعه رسانه بایستی واکاوی دقیقی نسبت به این مساله انجام دهد و مستندات آن ارائه شود. مجلس نیز مطمئنا نسبت به این مساله سکوت نخواهد کرد. تعدادی از همکاران پیگیر آن هستند که تحقیق و تفحص نسبت به آن انجام شود و ابعاد موضوع بررسی شود که چرا چنین اتفاقی افتاده است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، باید از ظرفیت داخلی استفاده کنیم.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.