۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۳۸۷۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ دسته: تولید
۰

یک مقام مسئول گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه اعمال تمامی استانداردها در خودروهای با پلتفرم قدیمی، به افزایش هزینه های تولید منجر می شود، تصریح کرد: تولید خودروهای با فناوری نوین در گرو این است که طراحی و تولید پلتفرم‌های جدید در دستور کار خودروسازان قرار گیرد.

یک مقام مسئول گروه خودروسازی سایپا در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص میزان تیراژ تولید سالیانه این شرکت خودروساز تصریح کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته، میزان تیراژ تولید سال آینده سایپا به ۷۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه ۴۷۰ هزار محصول پیش فروش شده در سال آتی به مشتریان تحویل داده می شود، تصریح کرد: برای تحویل تمامی این خودروهای پیش فروش شده و ثبت نام پیش فروش های جدید، بایستی تیراژ تولید سال آتی گروه سایپا را به ۷۰۰ هزار دستگاه برسانیم.

اخذ ۳۰ درصد از قیمت نهایی محصولات از مشتریان در طرح های پیش فروش سایپا

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از قیمت نهایی محصولات در طرح های پیش فروش از مشتریان اخذ شده است، گفت: با توجه به قیمت های جدید محصولات سایپا، حدود ۳۰ درصد قیمت نهایی محصولات در طرح های پیش فروش اخیر توسط مشتریان پرداخت شده است.

این مقام مسئول صنعت خودرو با بیان اینکه با اجرایی شدن استانداردهای ۸۵ گانه تولید محصولات قدیمی صرفه اقتصادی نخواهد داشت، تصریح کرد: این گروه خودروسازی به دنبال طراحی و تولید ۴ محصول جدید است، که برای تولید انبوه این محصولات بایستی، ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: طی سال های آتی از یک محصول جدید سایپا بر پایه پلتفرم SP100 رونمایی خواهد شد، که این محصول ۶۰ درصد داخلی سازی شده است.

این مقام مسئول گروه خودروسازی سایپا گفت: امیدوار هستیم که با افزایش تیراژ این محصول سایپا از ۲۵ هزار دستگاه به ۱۲۵ هزار دستگاه، طی یک سال داخلی سازی این خودرو را ۸ درصد افزایش دهیم.

تولید خودرو با پلتفرم قدیمی عامل افزایش هزینه‌های تولید

این مقام مسئول صنعت خودرو در پایان با بیان اینکه اعمال تمامی استانداردها در خودروهای با پلتفرم قدیمی منجر به افزایش هزینه های تولید می شود، تصریح کرد: تولید خودروهای با فناوری نوین در گرو این است که طراحی و تولید پلتفرم های جدید در دستور کار خودروسازان قرار گیرد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.