۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۳۵۰۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ دسته: تولید
۰

نجاری مدیر عامل ساپکو با بیان اینکه در سال ۹۸ تمرکز اصلی خودروسازان بر داخلی سازی قطعات الکترونیکی است، تصریح کرد: قطعات الکترونیکی با مکانیکی متفاوت است، بنابراین تمام تلاش ما این است که بر روی ساخت قطعات الکترونیکی تمرکز بیشتری داشته باشیم که امیدواریم طی یسال‌های ۹۸ و ۹۹ بتوانیم این کار را به شکل مناسبی انجام دهیم.

به گزارش مسیر اقتصاد حسین نجاری مدیر عامل ساپکو در نشست خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با بیان اینکه از هر فرد، نهاد نظامی و غیرنظامی که توانایی ساخت قطعات داشته باشد استقبال می‌کنیم، گفت: تمام بحث ما این است که همه باید توانایی تولید داشته باشند و هر کسی مدعی باشد می‌تواند قطعه بسازد، درب ساپکو به روی قطعه سازان باز است.

تمرکز اصلی خودروسازان بر داخلی سازی قطعات الکترونیکی

مدیر عامل ساپکو با بیان اینکه در سال ۹۸ تمرکز اصلی خودروسازان بر داخلی سازی قطعات الکترونیکی است، تصریح کرد: قطعات الکترونیکی با مکانیکی متفاوت است، بنابراین تمام تلاش ما این است که بر روی ساخت قطعات الکترونیکی تمرکز بیشتری داشته باشیم که امیدواریم ظرف سال‌های ۹۸ و ۹۹ بتوانیم این کار را به شکل مناسبی انجام دهیم[۱].

داخلی سازی محدود قطعات الکترونیکی در محصولات خودروسازان

بررسی ها نشان می دهد وابستگی به قطعات الکترونیکی و یا اجزا موتور خودروها بالاست. لذا ضروری است داخلی سازی در این قطعات در اولویت قرار گیرد.

در جدول زیر میزان داخلی سازی قطعات خودروها و وابستگی در نوع قطعه وارداتی بعضی نمونه های تولیدی در داخل مشخص شده است:

هم اکنون شرکت های دانش بنیانی در داخل کشور، برای داخلی سازی برخی از این قطعات الکترونیکی اعلام آمادگی کرده اند؛ که بایستی از این ظرفیت استفاده شود.

برای داخلی سازی این قطعات با ارزش افزوده بالا، در ابتدای امر بایستی تولیدکنندگان و یا شرکت های دانش بنیان مذکور شناسایی شوند. برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور راهکار پیش رو برای شناسایی این تولیدکنندگان است.

این اقدام اخیرا در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته و خودروسازان ملزم شده اند تا قطعات وارداتی مورد نیاز خود را در این نمایشگاه ها عرضه نمایند. به عنوان نمونه شرکت ساپکو (تأمین کننده ایران خودرو) ملزم به برگزاری این نمایشگاه ها شده است.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری مهر؛ کدخبر: ۴۵۶۵۱۲۳

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.