۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۲۹۸۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ دسته: انرژی
۰

به گفته یک مسئول دولتی، رئیس جمهور با طرح وزارت نیرو مبنی بر افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف و ثابت ماندن نرخ برق برای مشترکین کم مصرف مخالفت کرده است.

یک مسئول آگاه دولتی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص طرح وزارت نیرو برای اصلاح تعرفه برق گفت: وزارت نیرو بنا دارد به منظور رعایت عدالت و حذف یارانه پنهان، به جای اینکه تعرفه برق را برای همه مردم به صورت یکسان افزایش دهد، نرخ برق مشترکین پرمصرف که همان پردرآمدها هستند را بیشتر افزایش دهد و در مقابل، قیمت برق مشترکین کم مصرف را ثابت نگه دارد یا مقدار کمی نسبت به حالت معمول افزایش دهد.

وی افزود: با این وجود، رئیس جمهور با این اقدام مخالفت کرده است و می خواهد مانند سنوات گذشته، نرخ برق را به صورت یکسان برای همه مشترکین افزایش دهد.

این مسئول آگاه دولتی اضافه کرد: این مخالفت به معنای توسعه بی عدالتی است و به اقشار کم مصرف که همان کم درآمدها هستند فشار وارد می کند.

وی در پایان گفت: در شرایطی که وزارت نیرو، مجلس شورای اسلامی و کارشناسان با این موضوع موافق هستند، رئیس جمهور نباید با دغدغه‌های پوپولیستی و برای اینکه ثروتمندان و پرمصرف ها مخالفت نکنند، جلوی این اقدام را بگیرد.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.