۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۲۰۲۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

برونو پاسکینو، سفیر ایتالیا در عراق، از آماده شدن ایتالیا برای برگزاری یک کنفرانس با موضوع «فرصت های سرمایه‌گذاری در عراق» خبر داد. این کنفرانس با هدف تشویق شرکت های ایتالیایی به حضور در بازار عراق و با همکاری سازمان سرمایه گذاری ملی ایتالیا، کمیسیون مشترک روابط دو کشور و سفارت عراق در رم برگزار خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد برونو پاسکینو، سفیر ایتالیا در عراق، روز دوشنبه ۲۹ بهمن با یحیی الناصری استاندار استان ذی‌قار عراق دیدار کرد. وی در این دیدار از الناصری برای شرکت در یک کنفرانس با موضوع «فرصت های سرمایه‌گذاری در عراق» که قرار است در شهر رم برگزار گردد، دعوت کرد.

بررسی فرصت های سرمایه‌گذاری در عراق توسط ایتالیا

پاسکینو هدف از برگزاری این کنفرانس را تشویق شرکت های ایتالیایی به حضور در بازار عراق اعلام کرد و از استاندار ذی‌قار درخواست نمود که ضمن شرکت در این کنفرانس طرح‌ها و فرصت های موجود برای سرمایه‌گذاری در این استان را معرفی کند.

به گفته وی کنفرانس «فرصت های سرمایه‌گذاری در عراق» اولین گام برای گسترش حضور شرکت های ایتالیایی در عراق است.

استقبال عراق از سرمایه‌گذاری ایتالیایی‌ها

از سوی دیگر الناصری گفت که دولت محلی علاقه‌مند به ورود شرکت­ های سرمایه­‌گذاری ایتالیایی به این استان است.

وی همچنین بر وجود فرصت های سرمایه‌گذاری بسیاری در زمینه های مختلف از جمله صنعت نفت و خدمات، زیرساخت ها و بخش های دیگر تاکید کرد و افزود: ما امیدواریم که این کنفرانس به سرمایه‌گذاری بیشتر شرکت های ایتالیایی در عراق منجر شود.[۱]

علت جذابیت صنعت نفت عراق برای ایتالیا

ایتالیا هم اکنون یکی از مشتریان اصلی نفت عراق است و تلاش می‌کند سهم بیشتری از صنعت نفت این کشور را بدست آورد. مطابق آمار مرکز تجارت جهانی، ایتالیا در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳ میلیارد دلار نفت از عراق و بیش از ۲۶ میلیارد دلار نفت از جهان وارد کرده است.

ایتالیا همچنین در ۲۰ سال گذشته از مهمترین مشتریان اروپایی نفت ایران بوده است اما در حال حاضر به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند به واردات نفت از ایران ادامه دهد. حجم واردات نفت توسط ایتالیا از ایران در سال ۲۰۱۷ معادل ۳.۴ میلیارد دلار بود. به دلایل فنی مهمترین جایگزین نفت ایران برای ایتالیا، نفت عراق است زیرا خواص مشترک و یکسان زیادی دارند.[۲]

پینوشت:

[۱] دینار دیلی؛ yon.ir/FIjAa

[۲] بورس نیوز ؛ شناسه خبر: ۱۸۱۲۲۲

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.