۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۰۷۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ دسته: دولت و حکمرانی
۰

پژمان فر نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از درخواست چندین باره دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: پس از گذشت چندین سال از ادغام بخش بازرگانی در دو وزارتخانه تولیدی همچنان دستورالعمل، آئین نامه و ساختارهای وزارت صمت از سوی دولت تصویب و ابلاغ نشده است. راهکار بهبود شرایط تنظیم بازار و رفع مشکلات معیشتی مردم اصلاح ساختار وزارت خانه های فعلی است و تشکیل وزارت بازرگانی مشکلی را حل نخواهد کرد.

نصراله پژمان فر نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به تلاش برخی دولتمردان پس از سخنان رئیس جمهور در مجلس برای احیای وزارت بازرگانی گفت: این اقدام غیرکارشناسی است. نمایندگان و کارشناسان دلایل خود را مبنی بر عدم تفکیک بخش های تولید و تجارت اعلام کرده اند، اما دولت نسبت به این نظرات بی توجه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید با انتخاب مدیران شایسته و با روحیه جهادی اقدام به حل مشکلات مردم در برهه سخت کنونی کند و از تحمیل هزینه های هنگفت به کشور بپرهیزد.

افزایش مشکلات تولید و تجارت با احیای وزارت بازرگانی

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تجارب موفق یکپارچگی تولید و بازرگانی در کشورهای توسعه یافته گفت: در اغلب کشورها مقوله تولید و تجارت در یک وزارتخانه مدیریت می شود. فاصله انداختن میان تولید و تجارت به ضرر تولید داخلی تمام می شود؛ چرا که مسئول بازار برای بهبود عملکرد خود در پی واردات و کنترل بازار با کالاهای خارجی خواهد بود و این مسئله به تولید آسیب می رساند.

پژمان فر اظهار داشت: نباید با ایجاد دو وزارتخانه جدید بر مشکلات تولید و تجارت کشور در برهه حساس کنونی اضافه کرد. تجربه وجود وزارت بازرگانی در گذشته نیز این موضوع را تایید می کند.

اصلاح ساختار وزارت صمت نسبت به تشکیل وزارت بازرگانی اولویت دارد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادله برخی از دولتمردان در خصوص لزوم تفکیک وزارت بازرگانی برای حل مشکلات معیشتی مردم نیز گفت: مشکلات فعلی حاصل سوء مدیریت برخی از مدیران است. دولت می تواند با انتخاب مدیران شایسته و معاونین مناسب در وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی، مشکلات معیشتی مردم را حل کند.

نصراله پژمان فر در پایان گفت: پس از گذشت چندین سال از ادغام بخش بازرگانی در دو وزارتخانه تولیدی همچنان دستورالعمل، آئین نامه و ساختارهای وزارت صمت تصویب و ابلاغ نشده است و این برای ما و کارشناسان جای سئوال دارد که چرا دولت بدون انجام این اقدامات درصدد تشکیل مجدد وزارت بازرگانی است.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.