۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۰۰۷۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ دسته: کشاورزی
۰

ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در واکنش به درخواست دولت مبنی بر تفکیک وزارت بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی گفت: راه حل کاهش مشکلات اقتصادی در برهه کنونی، افزایش نظارت ها و اتخاذ سیاست های صحیح از سوی دولت است. اضافه شدن وزارتخانه جدید، مشکلات فعلی اقتصاد را حل نخواهد کرد، بلکه صرفا بروکراسی های اداری را افزایش می دهد و هزینه بیشتری به دولت تحمیل می کند.

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد راهکار دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم با احیای وزارت بازرگانی را غیرمنطقی دانست.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیشنهاد تفکیک وزارت بازرگانی طی دو مرحله در ماه های گذشته به مجلس ارائه شد و در هر دو مرحله با رای منفی نمایندگان مجلس روبرو شد.

دلایل ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی

وی با اشاره به دلایل ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی گفت: این اقدام به منظور کاهش بروکراسی های ادارای و یکپارچگی نظام تولید و توزیع انجام شده است. ادغام این وزارتخانه ها مطابق با قوانین و اسناد بالادستی کشور به منظور کاهش حجم و اندازه دولت انجام گرفته است و تفکیک مجدد این دو وزارتخانه مغایر با این قوانین است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بررسی تجارب کارشناسی کشورهای پیشرفته نیز نشان دهنده ادغام و یکپارچگی وزارتخانه های تولید و بازرگانی در یک وزارتخانه است. دولت باید قبل از هراقدامی نظر نمایندگان کمیسیون های تخصصی مجلس را نسبت به ارائه چنین لایحه ای درنظر بگیرد.

افزایش ناهماهنگی تولید و تجارت نتیجه تشکیل مجدد وزارت بازرگانی

نماینده مردم مشگین شهر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: دولت نباید با اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسی، زمینه تحمیل هزینه های بیشتر برای مردم را مهیا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات پیش آمده در بازار گوشت، نشان دهنده نبود سیستم های نظارتی مناسب برای کنترل مشکلات تامین و عرضه این محصول اساسی از سوی دولت است.

وی تاکید کرد: اضافه شدن وزارتخانه جدید، مشکلات فعلی اقتصاد را حل نخواهد کرد بلکه صرفا بروکراسی های اداری را افزایش می دهد و هزینه بیشتری به دولت تحمیل می کند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.