۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۹۳۷۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ دسته: کشاورزی
۰

شریعت نژاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به درخواست چندین باره دولت مبنی بر تفکیک بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی، گفت: با توجه به نتایج مثبت ادغام در سال های اخیر و تجربه منفی وجود وزارت بازرگانی، نمایندگان مجلس در صورت ارسال لایحه ای جدید از سوی دولت، با آن مخالفت خواهند کرد.

شمس اله شریعت نژاد عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به درخواست رئیس دفتر رئیس جمهور برای احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: طرح پیشنهاد برای چندمین بار قابل توجه است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی پس از ساعت ها جلسات کارشناسی، ادغام وظایف بازرگانی در دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صمت را به تصویب رسانده اند. این تصمیم پس از بررسی تجارب قبلی کشور در ادغام یا تفکیک این وزارتخانه ها و بررسی ساختار مدیریتی سایر کشورها اتخاذ شده است.

نتایج مثبت اجرای قانون تمرکز بر همگان مشخص است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به دلایل ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور یکپارچه سازی نظام تصمیم گیری و حمایت از تولید ملی قانون تمرکز وظایف در مجلس تصویب شد.

شریعت نژاد اظهار داشت: با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات ناشی از ناهماهنگی های میان وزارت بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی کاهش پیدا کرد. خوشبختانه در حال حاضر نیز بررسی های آماری ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی، نشان دهنده نتایج بسیار مثبتی است که نمایندگان مجلس نسبت به این نتایج اشراف کامل دارند.

نمایندگان مجلس مخالف تشکیل وزارت بازرگانی هستند

نماینده مردم رامسر در خصوص چرایی درخواست چندین باره تفکیک وزارت بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی گفت: متاسفانه این موضوع برای نمایندگان نیز نامفهوم است، چرا که مدیریت تولید و تنظیم بازار محصولات در شرایطی که نظام یکپارچه ای برای تولید و بازرگانی وجود داشته باشد، بهتر است و تفکیک این وزارتخانه ها به صلاح کشور نیست.

شریعت نژاد افزود: بررسی تجارب تاریخی کشور نشان می دهد در صورتی که وزارت بازرگانی نیز احیا شود، مشکلات کشور در خصوص تامین و توزیع محصولات غذایی نیز برطرف نخواهد شد. به همین دلیل چنانچه دولت بخواهد لایحه ای به منظور احیای مجدد وزارت بازرگانی به مجلس ارسال کند، نمایندگان مجلس به صورت صریح با آن مخالفت خواهند کرد.

انتهای پیامغذاو کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.