۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۹۰۳۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

یک مسئول دولتی ضمن اشاره به مخالفت بدنه کارشناسی دولت با تفکیک وزارتخانه ها و تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: چنین اقدامی مدت ها وقت دستگاه ها را می گیرد و مانع کارهای اساسی می شود؛ لذا در شرایط فعلی به سود اقتصاد ایران نبوده و مسئله ای را حل نخواهد کرد.

یک مسئول دولتی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص اقدام مجدد دولت برای تفکیک بازرگانی از وزارتخانه های صنعت و کشاورزی گفت: دولت برای چندمین بار است که این درخواست را از مجلس مطرح می کند. در دفعات قبلی مجلس با این اقدام مخالفت کرده است.

وی در خصوص دلایل مخالفت مجلس گفت: نمایندگان مجلس، از لحاظ کارشناسی و با توجه به تجربه کشور در این زمینه، با تفکیک وزارتخانه ها مخالف هستند اما دولت بر این مسئله تاکید دارد.

بدنه کارشناسی دولت مخالف تفکیک است

این مسئول دولتی اضافه کرد: البته بدنه کارشناسی دولت هم با تفکیک وزارتخانه ها مخالف است؛ چرا که طبق آنچه در دنیا هم رایج است و خودمان هم تجربه کردیم، تولید و تجارت باید در یک وزارتخانه و در یک جا مدیریت شود و تفکیک آن باعث غلبه واردات بر تولید می شود.

وی افزود: اینکه در حال حاضر یک ناهماهنگی هایی وجود دارد، ریشه اش در عدم اجرای کامل قانون تمرکز و همچنین این است که وزارت صمت هنوز یک اساسنامه مشخص ندارد. هنوز وزارت کشاورزی مسئول کل زنجیره تامین غذایی نیست و وزارت صمت در کار آن دخالت می کند. این مسائل باید درست شود تا ناهماهنگی ها از بین برود.

این مسئول دولتی گفت: علیرغم مخالفت بدنه کارشناسی دولت، اما اراده از سطوح بالای دولت بر این است که تفکیک انجام شود که البته شاید مسائل سیاسی و ساختاری دلیل این تاکید باشد.

عمر باقیمانده دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی کافی نیست

وی در خصوص امکانپذیری این اقدام گفت: با این وجود، حتی اگر مجلس مجوز لازم را هم بدهد، عمر دو ساله باقیمانده دولت برای تفکیک وزارتخانه ها و تشکیل وزارت بازرگانی کافی نیست.

این مسئول دولتی اضافه کرد: چنین اقدامی مدت ها وقت دستگاه ها را می گیرد و مانع کارهای اساسی می شود؛ لذا در شرایط فعلی به سود اقتصاد ایران نبوده و مسئله ای را حل نخواهد کرد.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.