۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۷۴۴۳ ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ دسته: پایش اقتصاد مقاومتی، دولت و حکمرانی
۰

قربانی کارشناس و مسئول اقتصاد مقاومتی وزارت نفت، در جلسه آسیب شناسی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: برای تحقق اهداف افتصاد مقاومتی، باید پروژه های اولویت دار بر مبنای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تعریف و اجرا شوند. در حال حاضر اگر انحرافی از مسیر ستاد و دبیرخانه آن در پیگیری و تصویب پروژه های اولویت دار صورت گرفته، مشکل اصلی همین بی توجهی به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش مسیر اقتصاد جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در روز دوشنبه ۱۰ دی ماه با موضوع «آسیب شناسی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی برگزار شد، فعالیت های سه سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دبیرخانه آن مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت.

تعریف پروژه بدون مبنای مشخص عامل انحراف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

علی قربانی کارشناس و مسئول اقتصاد مقاومتی وزارت نفت در این جلسه گفت: زمانی که سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ شد، هدف این بود که پروژه های اولویت دار بر مبنای این سیاست ها شکل بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر اگر انحرافی از مسیر ستاد و دبیرخانه آن در پیگیری و تصویب پروژه های اولویت دار صورت گرفته، مشکل اصلی همین بی توجهی به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است. برای اینکه بتوان به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کرد، لازم است این سیاست های کلی به صورت کامل مورد توجه قرار بگیرد و در تعیین پروژه های اولویت دار مبنا قرار داده شود.

کاهش حجم پروژه ها و تأمین مالی آن برای پروژه های اولویت دار

قربانی گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در طول سال فعال است و مصوباتی هم دارد، اما باید توجه داشت که این پروژه ها یک طرفه است و نظر دستگاه در مورد تعیین یک پروژه مد نظر قرار نمی گیرد. همچنین حجم پروژه ها زیاد است و هیچ حمایتی نیز از طرف ستاد و دبیرخانه آن، به منظور اجرایی نمودن پروژه ها صورت نمی گیرد.

این کارشناس اقتصاد مقاومتی در پایان با تأکید بر بیهوده بودن حضور  معین در استان ها گفت: برای اجرای پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی لازم است ضمن استفاده از ظرفیت تأمین مالی صندوق های پروژه، مبنای تعریف پروژه های اولویت دار، سیاست کلی اقتصاد مقاومتی باشد.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.