۰۱ خرداد ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۷۳۱۴ ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ دسته: پایش اقتصاد مقاومتی، دولت و حکمرانی
۰

جعفری دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو در جلسه آسیب شناسی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: برای اجرای کامل اقتصاد مقاومتی، افزایش تعامل سازمان برنامه و بودجه با مجریان پروژه های اقتصاد مقاومتی، نظارت دقیق تر بر پروژه ها و همکاری دانش بنیان ها و بخش خصوصی الزامی است.

به گزارش مسیر اقتصاد جلسه اخیر کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در روز دوشنبه ۱۰ دی ماه با موضوع «آسیب شناسی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی برگزار شد، فعالیت های سه سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دبیرخانه آن مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت.

عباس جعفری دبیر کمیته اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو در این جلسه گفت: در اقتصاد مقاومتی باید مخاطب خود را شناسایی کنیم؛ همچنین باید دستگاه متناسب با پروژه را انتخاب و پروژه های اولویت دار متناسب با آن را به دستگاه ابلاغ کرد.

وی افزود: در حال حاضر یک تعریف واحدی از اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد و بعد از گذشت چندین سال هم اکنون نیز مشاهده می شود که فرهنگ اقتصاد مقاومتی به درستی ترویج نشده است.

لزوم افزایش تعامل سازمان برنامه با مجریان پروژه های اقتصاد مقاومتی

جعفری گفت: برای اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به طور دقیق امور مربوط به پروژه های اولویت دار را پیگیری کند و سازمان برنامه و بودجه بتواند به طور دقیق بر پروژه ها نظارت داشته باشد، می بایستی دبیرخانه و امور بخشی آن ارتباط بیشتری با وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی برقرار کنند.

این مشاور وزارت نیرو گفت: درخواست اکثر دستگاه های دولتی از دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ضمانت اجرایی پروژه های اولویت دار است. همچنین بازدیدهای فیزیکی دقیقی صورت بگیرد که آیا دستگاهی که گزارش عملکرد خود را بارگزاری کرده به صورت صحیح این کار را انجام داده است. آیا واقعا اشتغال مد نظر ایجاد شده، آیا وامی که مدنظر بوده به آن اشتغال اختصاص داده شده است؟

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم ورود دانش بنیان ها و بخش خصوصی

جعفری در پایان گفت: برای اینکه بتوانیم پروژه های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم نیاز به ورود شرکت های دانش بنیان داریم و برای تکمیل و موفقیت در این پروژه ها می بایستی همکاری بخش خصوصی را نیز داشته باشیم.

دبیر کمیته هماهنگی اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو در پایان گفت: برای اجرای کامل اقتصاد مقاومتی، افزایش تعامل سازمان برنامه و بودجه با مجریان پروژه های اقتصاد مقاومتی، نظارت دقیق تر بر پروژه ها و همکاری دانش بنیان ها و بخش خصوصی لازم است.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.