۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۸۳۱ ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

انصاری، دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران، ظرفیت این صنایع برای صادرات را بالا دانست و گفت ما در صنعت لوازم خانگی، چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات داریم. به گفته وی ایران می‌تواند جایگزین رقبا در بازار لوازم خانگی عراق شود.

به گزارش مسیر اقتصاد دکتر حبیب‌الله انصاری، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران یکی از مهمانان حاضر در جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی‌ پیرامون قرارداد تجارت دوجانبه با عراق بود.

وی در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع تجارت با عراق و سوریه، توسعه صادرات به این دو کشور را از اهداف راهبردی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام کرد.

لوازم خانگی ایران توانایی رقابت در بازار عراق را دارد

به گفته وی شرکت های سازنده لوازم خانگی در ایران چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی از توانایی بسیار خوبی برای صادرات برخوردارند.

انصاری توسعه صادرات را از اهداف راهبردی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران دانست و گفت از جمله کشورهای هدف برای توسعه بازارهای صادراتی عراق و سوریه هستند.

دبیرکل صنایع لوازم خانگی ایران با بیان این که عراق از دیرباز مقصد برخی از لوازم خانگی ایرانی بوده است، امکان موفقیت سایر لوازم خانگی ایران در بازار عراق را علی رغم تلاش رقبا، بالا دانست.

به گفته وی امکان عقد قرارداد در حوزه لوازم خانگی با عراق و سوریه وجود دارد.

موانع توسعه صادرات لوزام خانگی به عراق

در ادامه دکتر شراره کامرانی معاون انجمن نیز که از حاضرین در جلسه بود، به برخی از موانع توسعه صادرات به عراق اشاره کرد.

مشکلات نقل و انتقال پول، سختگیری عراق در استانداردهای برخی کالاها، قاچاق کالاهای بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت از ایران به عراق، بالا بودن هزینه‌های ترخیص، عدم وجود سازوکار روشن برای تعیین نرخ حمل کالا، مشکلات ناشی از الزام پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان، دیپلماسی اقتصادی بهتر رقبای ایران و تعرفه‌های بالای گمرکی از مواردی بود که کامرانی در خصوص موانع توسعه صادرات به آن ها اشاره کرد.

لازم به ذکر است سلسله جلسات کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی پیرامون قرارداد تجارت دوجانبه با عراق، با هدف ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های فعال در تجارت با این کشور، به تازگی آغاز شده و قرار است در این جلسات مواردی که باید در قرارداد تجارت دوجانبه با عراق مراعات شود، احصاء گردد.

انتهای پیامتجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.