۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۷۶۳ ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ دسته: تولید، سیاست صنعتی
۰

دولت ایالت راجستان هند به دنبال تدوین بسته سیاست صنعتی جامعی است تا از این طریق بتواند فرصت های شغلی بیشتری برای جوانان ایجاد نماید. تسهیل تأمین مالی فعالان صنعتی از جمله اقداماتی است که در این بسته سیاستی به طور ویژه در دستور کار وزارت صنایع ایالت راجستان قرار گرفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشورهای توسعه یافته به دنبال تدوین بسته سیاست صنعتی جامع به منظور توسعه اقتصادی هستند. در واقع این کشورها با تدوین این بسته سیاستی به دنبال حمایت از تولیدکنندگان هستند تا از این طریق بتوانند سهم بخش صنعت از تولید داخلی را افزایش دهند.

در همین راستا دولت ایالت راجستان هند به دنبال اعمال یک سیاست صنعتی جدید است تا از این طریق بتواند فرصت های شغلی بیشتری برای جوانان ایجاد نماید. وزارت صنایع دولت راجستان، دوشنبه هفته جاری خبر از آماده شدن پیش نویس سند جامع سیاست صنعتی داد. طبق دستورهای صادره از مقامات این ایالت، وزارت صنعت ملزم شده است تا یک برنامه اقدام ۱۰۰ روزه برای بهبود فضای کسب و کار در نظر گیرند.

تسهیل تأمین مالی فعالان صنعتی در ایالت راجستان هند

لازم به ذکر است تا قبل از شروع به کار دولت فعلی، یک بسته سیاست صنعتی تدوین شده بود. با این حال دولت جدید به دنبال تغییرات عمده در سیاست صنعتی قبلی است.

دولت فعلی معتقد است که با توجه به تأثیر مستقیم صنعت بر رشد اقتصادی، لازم است سرمایه گذاری در این بخش با جدیت دنبال شود. آنطور که وزیر صنایع ایالت راجستان می گوید، بهبود اشتغال جوانان تنها با افزایش سرمایه گذاری در بخش صنعت محقق خواهد شد. لذا تسهیل تأمین مالی فعالان صنعتی از اقداماتی است که در دستور کار وزارت صنایع راجستان قرار گرفته است.

وضعیت نامطلوب صنایع در سالیان اخیر

در واقع وضعیت نامطلوب بسیاری از صنایع دولت ایالت راجستان را بر این داشته است که سیاست صنعتی جدیدی را تدوین نماید.

گفتنی است پیش از این دولت مرکزی هند سیاست صنعتی جامعی را به منظور حمایت از صنایع تدوین کرده است.  «دپارتمان سیاست گذاری صنعتی و توسعه» در دولت هند مسئول تدوین این سیاست صنعتی است و بیش از یک سال است که در حال کار بر روی نهایی نمودن جزئیات آن است. یکی از سیاست هایی که در این سیاست صنعتی در دستور کار قرار گرفته است اجاره زمین و تجهیزات صنعتی به واحدهای صنعتی در قالب قراردادهای بلندمدت از سوی دولت هند است.

با اینحال هرکدام از ایالت های هند نیز به طور جداگانه برنامه هایی را به منظور حمایت از تولیدکنندگان صنعتی در دستور کار می دهند؛ و ایالت راجستان نیز از همین قاعده پیروی می کند.

منبع: دی ان آ ایندیا yon.ir/qBQnN

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.