۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۶۰۴ ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ دسته: انرژی، پتروپالایشگاه
۰

کره جنوبی طی سال های اخیر، گسترش مجتمع های پالایش و پتروشیمی در کنار یکدیگر و به عبارتی ساخت پتروپالایشگاه را به طور ویژه مورد توجه قرار داده است. در همین راستا قرار است با همکاری شرکت توتال فرانسه، مجتمع پتروپالایشگاهی Daesan با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری ارتقاء یابد و به یک قطب تولید پلی پروپیلن در آسیا تبدیل شود.

به گزارش مسیر اقتصاد گسترش مجتمع های پالایش و پتروشیمی در کنار یکدیگر و به عبارتی ساخت مجتمع های پتروپالایشگاه مورد توجه بسیاری از کشورها قرار دارد.

در این راستا در کره جنوبی، شرکت «هانوا» با شرکت «توتال فرانسه» درخصوص توسعه ظرفیت پالایشی یک مجتمع پتروپالایشگاه به توافق رسیده اند.

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری کره جنوبی در صنعت پتروپالایشگاه

در این سرمایه گذاری نسبت مشارکت شرکت هانوا و توتال ۵۰ درصد بوده و در مجموع ۵۰۰ میلیون دلار هزینه افزایش ظرفیت این مجتمع خواهد شد. سرمایه گذاری برنامه ریزی شده برای گسترش مجتمع پالایش و پتروشیمی (پتروپالایشگاه) Daesan ظرفیت تولید پلی پروپیلن را تا پایان سال ۲۰۲۰ به حدود ۶۰ درصد تا ۱.۱ میلیون تن در سال افزایش خواهد داد. البته ظرفیت تولید اتیلن نیز به طور همزمان ۱۰درصد تا ۱.۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

در مرحله قبلی سرمایه گذاری این پروژه که تا اواسط سال ۲۰۱۹ به پایان می رسد، برنامه ریزی شده بود ظرفیت تولید اتیلن و پلی اتیلن این مجمع به ترتیب به ۱.۴ و ۱.۱ میلیون تن در سال افزایش یابد. در مرحله پیشین بیش از ۷۵۰ میلیون دلار صرف توسعه ظرفیت های پالایشی این مجتمع شده بود.

این سرمایه گذاری ها باهدف تولید رقابتی تر پروپان انجام می گیرد که به دلیل انقلاب گاز شیل در آمریکا کاربرد فراوان تری پیدا کرده است.

با این سرمایه گذاری جدید، Daesan در موقعیتی قرار خواهد گرفت که بهره وری را در زنجیره ارزش پروپیلن-پلی پروپیلن به دست آورد؛ همانطور که پیش از این در زنجیره ارزش اتیلن-پلی اتیلن جایگاه ارزشمندی پیدا کرده است.

تولید مازاد از پلیمرهای با ارزش افزوده، این امکان را برای این مجموعه فراهم می سازد تا به تقاضای محلی و عرضه سریع در بازار آسیا دسترسی پیدا کند.

بازار آسیا در حال رشد سریع برای صنعت پالایشگاه

برنارد پینتال مدیر این پروژه معتقد است: بازار آسیا در حال رشد سریع است و این سرمایه گذاری جدید در Daesan به طور کامل با استراتژی رشد پتروشیمی های ما در جهت پاسخگویی به تقاضای جهانی، تمرکز سرمایه گذاری در امکانات کلاس جهانی و استفاده از مواد با قیمت های رقابتی همخوانی دارد.

Daesan یکی از واحدهای مجتمع شش طبقه جهانی Total است و یک دارایی استراتژیک برای هر دو سهامدار محسوب می شود. این مجتمع شامل تقسیم کننده کنسانتره انعطاف پذیر، کراکر بخار رقابتی و واحدهای تولید کننده پلیمر، استایرن و آروماتیک است.

کره جنوبی طی سال های اخیر در مسیر پیشرفت صنعتی خود، در جهت ایجاد و تکمیل مجتمع های پالایش و پتروشیمی (پتروپالایشگاه) گام برداشته است.

منبع: سایت شرکت توتال yon.ir/moqavem152

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.