۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۹۶۴ ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ دسته: کشاورزی
۰

علیقلی ایمانی نائب رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران با اشاره به استیضاح روز چهارشنبه وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: در دوره وزارت مهندس حجتی و برنامه ریزی مجموعه وی، ایران طی سه سال اخیر به خودکفایی در تولید گندم دست پیدا کرد؛ بنابراین استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به خاطر عدم تعیین صحیح قیمت گندم طی سال های اخیر، نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه دستاوردهای این بخش را نیز با خطر مواجه خواهد کرد.

علیقلی ایمانی نائب رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص استیضاح روز چهارشنبه وزیر جهاد کشاورزی گفت: این استیضاح به صلاح کشور نیست.

ایمانی با اشاره به دلایل نمایندگان مجلس در خصوص استیضاح وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: عدم تعیین صحیح قیمت گندم یکی از دلایل مهم استیضاح وزیر جهاد کشاورزی است. دولت طی سه سال گذشته قانون خرید تضمینی را به درستی اجرایی نکرده است و نمایندگان مجلس و تشکل های کشاورزی نسبت به قانون گریزی دولت اعتراض داشتند.

شورای اقتصاد مسئول عدم اجرای قانون خرید تضمینی

ایمانی با اشاره به نقش وزارت جهاد کشاورزی در تعیین ناصحیح قیمت گندم گفت: خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی طی سال های اخیر تنها حامی کشاورزان گندم کار بوده است. طی سال های اخیر مجموعه دولت نسبت به اجرای قانون خرید تضمینی تردید داشته است اما وزارت جهاد کشاورزی تمامی وظایف قانونی خود را به درستی اجرا کرده است.

نائب رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران افزود: در سال جاری نیز پیشنهاد قیمتی وزارت جهاد کشاورزی برای گندم حداقل ۱۷۰۰ تومان بود اما شورای اقتصاد با پیشنهاد قیمتی این وزارتخانه موافقت نکرد.

لزوم افزایش ضمانت اجرایی قانون خرید تضمینی با اصلاح آن

علیقلی ایمانی با اشاره به نواقص قانون خرید تضمینی گفت: اگر ایرادی در قانون خرید تضمینی و نحوه قیمت گذاری این محصول با ارزش غذایی وجود دارد، مجلس باید نسبت به رفع آن ایراد عمل کند نه اینکه وزیر جهاد را که موفقیت های بسیاری را طی سال های گذشته کسب کرده است، استیضاح کند.

وی اظهار داشت: باید ضمانت اجرایی قانون خرید تضمینی افزایش پیدا کند و مسئولیت قیمت گذاری به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود تا وزیر نیز نسبت به عملکرد قانونی خود به مجلس پاسخگو باشد.

این مسئول تشکل کشاورزی در حوزه گندم تصریح کرد: خوشبختانه در جلسات کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس این موضوع آسیب شناسی شده است و باید نمایندگان محترم مجلس نسبت به پیشنهادات مطرح شده توجه داشته باشند.

تهدید خودکفایی در تولید گندم با استیضاح حجتی

ایمانی با اشاره به دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی سال های پس از انقلاب در دوره وزارت آقای حجتی وضعیت کشاورزان بسیار بهتر از دوره های قبلی شده است، هر چند نقطه ضعف هایی نیز وجود داشت. زمانی کشور وارد کننده ۶ میلیون تن گندم بود اما در دوره وزارت مهندس حجتی و برنامه ریزی مجموعه وی ایران طی سه سال اخیر به خودکفایی در تولید گندم دست پیدا کرد.

وی در پایان افزود: مسلما در صورتی که استیضاح وزیر جهاد کشاورزی رای بیاورد وضعیت فعلی کشاورزان خراب خواهد شد و این موضوع در نهایت تاثیری نیز بر قیمت گندم نخواهد داشت.

انتهای پیام/ تولید گندم



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.