۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۷۵۶ ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ دسته: مسکن
۰

اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حجم انبوهی از سرمایه‌ها در حدود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی قفل شده است، طرح مالیات بر عایدی سرمایه را راهکاری برای جلوگیری از حبس و به تله افتادن سرمایه‌های کشور دانست. وی گفت: وزارت راه و شهرسازی متعهد است تا با مجلس در این طرح مشارکت کند.

به گزارش مسیر اقتصاد در برنامه شب گذشته نگاه یک، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت وضع مالیات بر عایدی سرمایه برای خروج سوداگران و هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن، گفت: در حال حاضر مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بحث و بررسی قرار دارد.

جلوگیری از قفل شدن سرمایه‌ها با مالیات بر عایدی سرمایه

اسلامی با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی سرمایه موضوع مهمی است، گفت: این مالیات از به تله افتادن و قفل شدن سرمایه‌های کشور جلوگیری می‌کند که هم اکنون بر اساس آمارها حدود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی گران‌قیمت، حجم زیادی از سرمایه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این مالیات در دستور کار قرار گرفته و مخالفان و موافقانی دارد. وزارت راه و شهرسازی نیز در این خصوص متعهد است تا با مجلس مشارکت کند.

تحرک بازار با پنالتیِ مالیات بر عایدی سرمایه

اسلامی با بیان اینکه بایستی دید حاصل بحث‌های کمیسیون اقتصادی در مجلس به کجا خواهد رسید، گفت: بنده معتقد هستم که حتماً باید تدبیر و قانونی داشته باشیم که از گرفتار شدن منابع جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: درست است که افراد پول خودشان را به این بازار می آورند؛ اما این پول جزو ثروت ملی محسوب می‌شود و در صورت محبوس شدن، توان حرکت را می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اگر از حبس شدن سرمایه‌ها جلوگیری شود، قطعاً بازار به حرکت در می‌آید و با توجه به اینکه سهم مسکن در پیشبرد اقتصاد درصد قابل توجهی است؛ بنابراین می‌تواند کشور را از رکود خارج کند.

اسلامی افزود: مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان پنالتی برای تحرک بازار باید مورد توجه قرار گیرد و نوشتن قانون آن باید با ملاحظه و تدبیر صورت پذیرد تا بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام / راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.