۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۷۱۸ ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

یک مسئول دولتی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت ایران در بازسازی سوریه و آورده های اقتصادی و سیاسی این اقدام، گفت: تامین مالی ریالی پروژه ها برای بازسازی سوریه اقدامی است که هم باعث می شود تقاضا و استفاده از پول ایران افزایش یابد، هم خرید کالاهای ایرانی را افزایش می دهد و هم مشارکت شرکت های ایرانی را تسهیل می کند.

یک مقام مسئول دولتی در گفتگو با مسیر اقتصاد ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و حضور فعال ایران در بازسازی سوریه، بر آورده های اقتصادی و سیاسی این اقدام تاکید کرد و گفت: بازسازی سوریه یک فرصت بزرگ برای ایران است تا تعاملات خود با این کشور را افزایش دهد.

وی افزود: خروج آمریکا از سوریه، این فرصت را بیش از پیش برای ایران فراهم کرده است تا بتواند با این کشور تعاملات خود را توسعه دهد.

لزوم تامین مالی ریالی پروژه‌ها در جریان بازسازی سوریه

این مسئول دولتی اضافه کرد: پیمانکاران ایرانی در بخش خصوصی می توانند در بازار سوریه حضور پیدا کنند و برای بازسازی بخش های مختلف این کشور اقدام نمایند. البته این نیازمند انعقاد تفاهم نامه با دولت این کشور و حضور فعال مسئولین دولتی در این مسئله است.

وی ادامه داد: صنعت برق، صنعت ساختمان، پروژه های عمرانی و … حوزه هایی است که بخش خصوصی ایران می تواند در آن حضور فعال داشته باشد.

این مسئول و کارشناس دولتی در پایان پیشنهاد داد: تامین مالی ریالی پروژه ها برای بازسازی سوریه اقدامی است که هم باعث می شود تقاضا و استفاده از پول ایران افزایش یابد، هم خرید کالاهای ایرانی را افزایش می دهد و هم مشارکت شرکت های ایرانی را تسهیل می کند.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.