۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۶۴۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹ دسته: تولید
۰

به تازگی ۱۱ شرکت تأمین کننده ویتنامی یک تفاهم نامه همکاری به منظور ادغام بایکدیگر منعقد نموده اند. این ادغام به شرکت‌ها کمک خواهد کرد تا ضمن بهره مندی از اقتصاد مقیاس، ظرفیت های تولیدی خود را به اشتراک بگذارند و شرایط حضور در بازارهای خارجی و صادرات محصولات خود را بیش از پیش فراهم نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد  سیاست صنعتی بسیاری از کشورهای توسعه یافته تجمیع و ادغام بنگاه ها در قالب شرکت های بزرگ به منظور بهره گیری از اقتصاد مقیاس است.

دولتمردان ویتنام نیز به منظور بهره گیری این کشور از اقتصاد مقیاس، همواره درصدد این بوده اند تا سیاست ادغام را در این کشور اجرایی نمایند.

تشکیل یک شرکت بزرگ با ادغام ۱۱ شرکت

در همین راستا در ماه جاری میلادی تفاهم نامه همکاری بلند مدت میان شرکت صنعتی «وینا دوسان‏»‏[۱] و۱۱ تأمین کننده صنعتی امضا شد. این تفاهم نامه با هدف بهبود مدیریت این شرکت ها و افزایش بهره وری صورت گرفته است. مفاد این تفاهم نامه ادغام این شرکت های تأمین کننده است تا از این طریق بتوانند ظرفیت های خود در زمینه الکتریکی، مکانیکی، فولاد و ساخت و ساز را به اشتراک بگذارند.

اجرای سیاست ادغام به تأمین کنندگان کمک خواهد کرد تا سرمایه گذاری های خود در بخش های مختلف صنعتی را به حداکثر برسانند و تولیدات آن ها رقابت پذیر شوند. طبق برنامه ریزی های انجام گرفته و بر اساس این تفاهم نامه شرکت وینا دوسان، شرکت های تجاری را به این تأمین کنندگان معرفی می کند تا بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

ادغام ۱۱ تأمین کننده ویتنامی با هدف افزایش صادرات

سانگ یانگ مدیر بخش تدارکات وینا دوسان با بیان اینکه این تأمین کنندگان محلی از ظرفیت های خوبی برخوردار هستند، گفت: این تأمین کنندگان به شرکت وینا دوسان کمک  خواهند کرد تا محصولات خود را با کیفیت بهتری تولید نماید و به ۳۳ کشور جهان صادر نماید.

وی گفت: اجرای این تفاهم نامه و بهره گیری از اقتصاد مقیاس، نقطه عطفی برای آغاز رشد اقتصادی و ترویج محصولات ویتنامی در بازارهای داخلی و بین المللی است.

همکاری شرکت دوسان با شرکت های کره ای

با این حال این تنها تفاهم شرکت صنعتی وینا دوسان نیست و این شرکت به منظور توسعه همکاری خود با تولیدکنندگان سایر کشورها نیز توافقاتی را منعقد نموده است.

به عنوان نمونه این شرکت صنعتی و شرکت مهندسی سامسونگ به تازگی یک توافق نامه برای انجام یک پروژه بزرگ در خاورمیانه به امضا رسانده اند. همچنین در سال ۲۰۱۷، این شرکت یک تفاهم نامه با ۵ شریک کره ای به امضا رساند تا به آن ها کمک کند وارد بازار ویتنام شوند.

تشکیل شرکت های بزرگ یکی از راهکارهایی است که می تواند قدرت همکاری های خارجی و اجرای پروژه در دیگر کشورها را برای تولیدکنندگان خرد داخلی فراهم نماید.

پینوشت:

[۱] یک شرکت صنعتی بزرگ که مقر آن در چانگ وان کره جنوبی است. این شرکت سازنده نیروگاه های هسته ای و حرارتی، کارخانه های آب شیرین کن، ریخته گری و فرآورده های فرعی، توربین ها و ژنراتورها است.

منبع: ویتنام نیوز yon.ir/H760J

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.