۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۸۷۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ دسته: تولید
۰

حسینی کیا عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرایط فعلی که کشور در دوران تحریم به سر می برد، گسترش و حمایت از برگزاری نمایشگاه های «تقاضا محور» سبب می شود تا علاوه بر شناسایی نیازها، شرکت های دانش بنیان تقویت شوند و رابطه میان صنعت و دانشگاه بهبود یابد.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه نمایشگاه های تقاضا محور نسبت به مدل رایج نمایشگاه های فعلی از مزیت قابل توجهی برخوردار هستند، گفت: نیازهای فعلی جامعه با برگزاری این نمایشگاه ها شناسایی خواهد شد و در واقع اساس این نمایشگاه ها توسعه بخش عرضه مبتنی بر تقاضا است.

وی افزود: عدم شناسایی نیازهای فعلی جامعه باعث هدررفت منابع خواهد شد، لذا ضروری است تا نمایشگاه های مبتنی بر تقاضا در کشور گسترش یابد.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور و شناسایی نیازهای جامعه منجر می شود تا ارتباط میان صنعت و دانشگاه تقویت شود.

حسینی کیا تأکید کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان در گرو برگزاری این نمایشگاه ها است؛ چرا که این شرکت ها که از ظرفیت قابل توجهی برخوردار هستند، با بدست آوردن اطلاعات کافی از نیازها، به صنایع داخلی کمک شایانی خواهند کرد.

وی گفت: در دنیای امروز صنایعی موفق هستند که در عرصه های فناوری ارتباطات و اطلاعات پیشرو باشند، لذا بایستی مسئولین برگزاری این نمایشگاه ها این مسئله را مدنظر داشته باشند.

لزوم توجه به نمایشگاه های تقاضا محور در شرایط تحریمی

حسینی کیا با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور به عنوان اقدامی نو به شناسایی ظرفیت های داخلی منجر می شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی که کشور در دوران تحریم به سر می برد، برگزاری این نمایشگاه ها به بهبود خودکفایی صنایع مختلف کمک شایانی می کند و اقتصاد مقاومتی در این بخش محقق خواهد شد.

همکاری وزارت صنعت و پارک های علم و فناوری

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با بیان این نکته که بایستی نمایشگاه های تقاضا محور در کشور گسترش یابد، گفت: معاونت پژوهشی وزارت صنعت بایستی با پارک های علم و فناوری تفاهم نامه هایی امضا کند تا این نوع نمایشگاه ها در کشور گسترش یابد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.