۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۲۷۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

سفیر روسیه در آرژانتین گفته که روسیه درصدد استفاده از گزینه ارزهای ملی و مبادلات تهاتری در تجارت با آرژانتین است. با اینحال به گفته وی در حال حاضر هیچ رابطه کارگزاری بین بانک های دو کشور وجود ندارد و برای فراهم شدن شرایط استفاده از ارزهای ملی، به ایجاد شعبه یک بانک روسی در آرژانتین نیاز است.

به گزارش مسیر اقتصاد دیمیتری فوکتیستوف، سفیر روسیه در آرژانتین گفته است که این کشور درصدد استفاده از ارزهای ملی و روش پرداخت تهاتری در صنعت دفاعی و دیگر بخش های اقتصادی است.

روسیه به دنبال استفاده از ارزهای ملی در تجارت با آرژانتین

سفیر روسیه با اشاره به مشکلات مالی آرژانتین گفته است ما در حال بررسی گزینه های پرداخت جایگزین هستیم و پیشنهاد ما انجام مبادلات از طریق ارزهای ملی و روش های پرداخت تهاتری در تجارت با آرژانتین است.

فوکتیستوف گفته است ما پیشنهاد می کنیم نه تنها در تجارت با آرژانتین بلکه با دیگر کشورهای طرف تجاریمان از سازوکار ارزهای ملی برای انجام پرداخت ها استفاده شود.

سفیر روسیه گفته است آرژانتین طبق روال قدیمی تمامی قراردادهایش را به دلار آمریکا منعقد می کند و در مورد استفاده از روبل مطمئن نیست، اما باید توجه داشت که ما با بسیاری از کشورها از ارزهای ملی خود استفاده می کنیم و اگر بعداً نیازی تبدیل روبل به دلار نیز باشد، هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزوده است متأسفانه هیچ حساب کارگزاری بین بانک های روسی و آرژانتینی وجود ندارد و به همین دلیل ما می خواهیم یک بانک روسی با یک دفتر در آرژانتین داشته باشیم که اقدامات گفته شده می تواند فرآیند ایجاد این بانک را تسهیل کند.

منبع: اسپوتنیک yon.ir/8NewQ

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.