۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۲۶۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ دسته: کشاورزی
۰

علی وقف چی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به اظهارات معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص واگذاری وظیفه ذخیره سازی میوه شب عید به وزارت صمت اعلام کرد: این تصمیم دولت بر خلاف قانون است و باعث افزایش قیمت محصولات کشاورزی خواهد شد. به گفته وی برای بهبود وضعیت بازار محصولات کشاورزی، لازم است وزارت جهاد کشاورزی مسئول اصلی تنظیم بازار و تعیین قیمت این محصولات باشد.

علی وقف چی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد در واکنش به اظهارت معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت نباید در تنظیم بازار محصولات اساسی کشاورزی بر خلاف قانون عمل کند.

این نماینده مجلس با توجه به اظهارات چند روز قبل معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی درخصوص وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ذخیره سازی میوه شب عید تصریح کرد: این امر خلاف دو قانون مصوب مجلس است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی پس از تصویب قانون تمرکز وظایف، مسئول اصلی تنظیم بازار محصولات کشاورزی است اما دولت این موضوع را رعایت نمی کند.

وزارت جهاد باید مسئول تنظیم بازار محصولات کشاورزی باشد

وقف چی در واکنش به اثرات انتخاب وزارت صمت به عنوان مسئول ذخیره سازی میوه شب عید نیز اظهار داشت: در گذشته نیز شاهد آن بودیم که تداخل وظایف این دو وزارتخانه موجب نارسایی بازار می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی کشور در شرایط عدم سکون است دولت نباید با اتخاذ چنین تصمیماتی منجر به افزایش بیشتر قیمت های بازاری شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهبود وضعیت بازار محصولات کشاورزی باید وزارت جهاد کشاورزی مسئول اصلی تنظیم بازار و تعیین قیمت این محصولات باشد.

برخورد مجلس با تخلف قانونی دولت در اجرای قانو تمرکز وظایف

وقف چی در ادامه با اشاره به واکنش مجلس در خصوص عدم رعایت قانون توسط دولت نیز گفت: بارها این موارد توسط اعضای کمیسیون کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و صمت گوشزد شده است اما شاهد عدم اجرای قانون از سوی دولت هستیم.

این نماینده مجلس افزود: در صورتی که دولت بخواهد بر خلاف قانون مصوب مجلس اقدام کرده و مشکلاتی را در تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وجود بیاورد با متخلفین برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

تنظیم بازار محصولات کشاورزی وظیفه قانونی وزارت جهاد کشاورزی

گفتنی است ۱۴ آذر ماه محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت میوه شب عید اعلام کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه ذخیره سازی میوه شب عید را عهده دار شده است. [۱]

این در حالی است که طبق قانون تمرکز وظایف این مهم باید به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ وظیفه قانونی در این زمینه ندارد.

از جمله تصمیمات خلاف قانون و ناصحیح وزارت صمت در تنظیم بازار محصولات اساسی کشاورزی می توان به صدور مجوز واردات برنج در زمان برداشت این محصول در سال ۱۳۹۵ و واردات میوه در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری تسنیم کد خبر ۱۸۹۲۰۹۳

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.