۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۲۵۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ دسته: کشاورزی
۱

معصومه آقاپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وضعیت قیمت جهانی گندم و افزایش هزینه های تولید این محصول در کشور، قیمت ۱۸۰۰ تومان را حداقل قیمت مناسب برای گندم در سال زراعی جاری دانست و اعلام کرد: با پیگیری های نمایندگان مجلس احتمال افزایش مجدد قیمت گندم در سال زراعی جاری وجود دارد.

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده سابق مجلس در شورای اقتصاد طی گفتگو با مسیر اقتصاد خبر از احتمال افزایش قیمت گندم برای سال زراعی جاری داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به قیمت فعلی گندم در کشور گفت: در سال جاری به دلیل کاهش ارزش پول ملی و افزایش هزینه های تولید گندم، باید قیمت بر مبنای شرایط اقتصادی کشور تعیین می شد، اما متاسفانه این امر محقق نشده است

این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس درخصوص بهبود وضعیت رسیدگی به وضعیت کشاورزان اظهار داشت: گندم محصول استراتژیکی است که دولت باید برنامه ریزی مناسبی برای مدیریت تولید آن داشته باشد.

لزوم افزایش قیمت گندم به بیش از ۱۸۰۰ تومان در سال جاری

آقاپور علیشاهی در خصوص قیمت گندم در سال جاری نیز گفت: هزینه های تولید اعم از کود، سم، بذر و ماشین آلات کشاورزی در سال جاری افزایش داشته است و قیمت نیز باید متناسب با این هزینه ها افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: قیمت ۱۶۰۰ تومانی گندم انگیزه ای برای تولید این محصول ایجاد نمی کند و مجلس و دولت به دنبال راهکاری برای بهبود وضع تولید گندم هستند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی قیمت معقول گندم برای سال زراعی جاری را حداقل ۱۸۰۰ تومان دانست و گفت: امیدواریم دولت نسبت به افزایش قیمت این محصول هرچه سریعتر اقدام کند.

افزایش احتمال قاچاق گندم به کشورهای همسایه

وی با اشاره به قاچاق گندم به خارج از کشور نیز اظهار داشت: قیمت هر کیلو گندم جهانی به طور متوسط حدود ۰.۳ دلار است که با توجه به کاهش ارزش پول ملی، قیمت گندم داخلی بسیار کمتر از قیمت گندم خارجی است.

این نماینده مجلس افزود: پیش از سال جاری احتمال قاچاق گندم از خارج به داخل وجود داشت و در سال جاری این موضوع برعکس شده است و احتمال قاچاق گندم به کشورهای همسایه افزایش یافته است.

آقاپور علیشاهی گفت: قیمت گندم خارجی با کیلویی ۳۰ سنت دلار بیش از  ۳ هزار تومان است که این تفاوت قیمتی برای تامین امنیت غذایی کشور مشکل آفرین است.

حمایت از کشاورزان داخلی با افزایش قیمت گندم 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص پیگیری نمایندگان مجلس از دولت برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نیز گفت: گندم محصولی استراتژیک و غذای اساسی کشور است که باید برنامه ریزی مناسبی برای تامین نیاز کشور از طریق تولید داخلی انجام گیرد.

وی گفت: در صورتی که دولت از گندم داخلی حمایت نکند باید برای تامین نیاز جامعه در شرایط تحریم اقدام به واردات گندم نماید که این موضوع با وجود تولید داخلی مورد پذیرش نمایندگان نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری های انجام شده توسط نمایندگان مجلس نظیر طرح سئوال از رئیس جمهور و استیضاح وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: با توجه به اقدامات مجلس احتمال افزایش مجدد قیمت گندم بسیار بالا است.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی

  1. با عرض ادب واحترام سلام،سرکار خانم دکتر آقاپور اینجانب محمدهادی قربانی،فرزند اکبر،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم،ولی بعلت مشکلات مالی (اجاره نشینی و کارگری)نمی توانم ازدواج کنم مدتی هم هست،بعلت گران شدن مصالح ساختمانی_ کار،کارگری هم کم شده،من نیز فن خاصی جز کارگری بلد نیستم،اطرافیانم هم توان مالی کمک به من را ندارند تا ازدواج کنم،ضامن برای وام هم ندارم اگر شخصی ضامنم شود توان پرداختن قسط ها را ندارم،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد
    خواهشمندم اگر امکانش هست به من کمک مالی شود تا از فکر و سردرگمی دربیام ازدواج و زندگی بهتری کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکل بزرگ شده،اگر حتی به اندازه اجاره خونه به من کمک مالی کنید،یه مشکل از مشکلات بزرگ من را حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به شخصی بگم.
    بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم ولی کمکم نکردن.
    .شماره تماس من ۰۹۳۳۶۱۶۶۴۷۷ مجبور نبودم شماره عابرم نمیفرستادم،شماره عابر بانک رفاه (۵۸۹۴۶۳۱۵۳۵۹۸۹۰۸۱)بنام محمدهادی قربانی.
    تو راخدا کمک کن
    موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم

    ۰۱


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.