۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۱۲۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

ایران و پاکستان طی نشستی که با حضور مقامات سیاسی دو کشور در اسلام آباد برگزار شد با گسترش همکاری‌های تجاری به منظور دستیابی به هدف ۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه در سال موافقت کردند. قرار است طرفین با تسهیل فعالیت جوامع تجاری و کاهش انواع موانع گمرکی به این هدف دست یابند.

به گزارش مسیر اقتصاد ایران و پاکستان طی نشستی که با حضور مقامات سیاسی دو کشور در اسلام آباد برگزار شد با گسترش همکاری‌های تجاری به منظور دستیابی به هدف ۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه در سال موافقت کردند.

توافق ایران و پاکستان بر افزایش تجارت دوجانبه تا ۵ میلیارد دلار

در این نشست که به میزبانی وزارت امور خارجه پاکستان و با حضور تهمینه جانجوآ معاون وزیر امور خارجه این کشور و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران برگزار شد، طرفین با تسهیل شکل گیری جوامع تجاری بین یکدیگر و همچنین کاهش انواع موانع گمرکی موافقت کردند.

مقامات دو کشور همچنین با تکمیل اتصال ریلی دو کشور به منظور افزایش حجم تجارت دوجانبه موافقت نمودند.

مهدی هنردوست سفیر کشورمان در پاکستان نیز تاثیر روابط بانکی دوکشور بر حجم تجارت سالانه را مهم بر شمرد و افزود: اگر برخی مشکلات بانکی میان دو کشور حل شود همکاری‌های تجاری دوجانبه افزایش خواهد یافت.

به گفته هنردوست حجم تجارت دوکشور در سال جاری از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرده است.[۱]

مقامات ایران و پاکستان خصوصا پس از روی کار آمدن دولت جدید در این کشور بارها نسبت به تسهیل تجارت با یکدیگر ابراز علاقه کرده‌اند اما تاکنون هیچ توافقنامه تجاری موثری میان دو کشور امضا نشده است.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری صدا و سیما کد خبر ۲۲۹۴۴۹۵

منبع: ینی سافاک

yon.ir/M2BNh

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.