۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۰۰۲ ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

کشور چین در سالیان گذشته تقویت ارز ملی خود یوآن را به عنوان یک راهبرد برای توسعه تجارت خارجی قرار داده است. بر این اساس این کشور انعقاد پیمان های پولی با سایر کشورها را دنبال می کند تا بتواند روند بین المللی شدن یوآن را تسریع نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد اهمیت جهانی یوآن چین در حال افزایش است. به گفته اقتصاددانان و استراتژیست ها در صورتی که پکن همچنان سیستم مالی خود را به تدریج باز کند جریان ارز ملی این کشور در بلند مدت رشد خواهد داشت.

افزایش اهمیت یوآن در سطح اقتصاد بین الملل

به گفته چی لو اقتصاددان ارشد در شهر هنگ کنگ، یوآن در سطح جهان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد زیرا چین اجازه ورود سرمایه خارجی به داخل کشور را از طریق گشایش مالی انتخابی می دهد.

وی ادامه می دهد: یوان به هیچ وجه نمی تواند یک ارز ضعیف باشد، چرا که اگر در دراز مدت ارز ضعیفی باشد مردم آن را نخواهند پذیرفت و نمی تواند به عنوان یک ارز جهانی مطرح شود.

یوآن ششمین ارز پرکاربرد جهان

سیستم تبادل مالی جهانی سوئیفت نیز که در حال حاضر پرکاربردترین پیام رسان مالی در نقل و انتقالات بین المللی است ماهانه سهم هریک از ارزهای جهان از این تبادلات را گزارش می کند.

بر این اساس در گزارش ماهانه اخیر سوئیفت، در ماه اکتبر میلادی یوآن ششمین ارز پرکاربرد به لحاظ ارزش پرداخت های داخلی و بین المللی بوده است.

انعقاد پیمان پولی راهبرد چین در تقویت یوآن

کینوی وانگ اقتصاددان ارشد مدیریت دارایی اموندی نیز در این رابطه اظهار کرد: مقامات چینی به وضوح می خواهند که یوآن نقش جهانی بزرگتری بازی کند.

وی برای مثال به انعقاد پیمان های پولی بانک خلق چین با بانک مرکزی سایر کشورها اشاره کرد و گفت: این اقدامات را می توان به عنوان بخشی از تلاش های چین برای پذیرش بین المللی یوآن دانست.

منبع: راشاتودی  yon.ir/SLELa

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.