۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۲۸۸۳ ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ دسته: تولید، صنعت خودرو کارشناس: امیرحسین عسکریان
۰

شرکت خودروساز آلمانی دایملر قصد دارد با سرمایه گذاری ۱۵۸ میلیون دلاری، سطح داخلی سازی محصولات مرسدس بنز تولیدی در کشور چین را افزایش دهد. در همین راستا این خودروساز، دومین واحد تحقیق و توسعه خود را در نزدیکی قطب مونتاژ خودروهای مرسدس بنز در پکن تأسیس خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد خودروساز آلمانی دایملر به دنبال راه اندازی یک مرکز تحقیق و توسعه جدید در شهر پکن چین است تا از این طریق داخلی سازی محصولات تولیدی خود در این کشور را ارتقاء دهد.

این دومین مرکز تحقیق و توسعه ای است که دایملر به دنبال راه اندازی آن در چین است. آنطور که مدیران این شرکت خودروسازی می گویند این مرکز تحقیق و توسعه در سال ۲۰۲۰ میلادی آماده بهره برداری خواهد شد. مرکز فناوری این شرکت خودروسازی، سال ۲۰۱۴ در پکن راه اندازی شده است.

یکی از مقامات شرکت دایملر در این خصوص تصریح کرد: سرمایه گذاری در چین برای شرکت خودروسازی دایملر منافع زیادی را به دنبال دارد و برنامه های آتی این شرکت خودروساز این است که به فعالیت در این کشور ادامه دهد.

افزایش داخلی سازی بنز در چین با سرمایه‌گذاری ۱۵۸ میلیون دلاری

این شرکت خودروسازی بنا دارد تا به منظور راه اندازی دومین مرکز تحقیق و توسعه خود در پکن، سرمایه گذاری ۱۵۸ میلیون دلاری انجام دهد.

این مرکز قرار است تا در شهر پکن در نزدیکی قطب مونتاژ محصولات مرسدس بنز ساخته شود تا از این طریق بتواند عمق ساخت داخل محصولات تولیدی این خودروساز آلمانی در کشور چین را ارتقاء بخشد.

تحقیق و توسعه حلقه مفقوده بهبود داخلی سازی خودروسازان

از چالش های فعلی خودروسازان در بهبود داخلی سازی محصولات تولیدی عدم بهره گیری از مراکز تحقیق و توسعه ملی است. در واقع یکی از چالش هایی که سبب شده تا خودروسازان نتوانند به سمت بومی سازی خودروهای تولیدی حرکت نمایند، عدم توانایی فناورانه در داخلی سازی این قطعات است.

راه اندازی مراکز تحقیق و توسعه با هدف بومی سازی قطعات محصولات خودروسازان، یکی از عواملی است که کمک شایانی به بهبود داخلی سازی شرکت های خودروسازی می کند. از این رو شرکت آلمانی دایملر به منظور افزایش بومی سازی خودروهای مرسدس بنز، مرکز تحقیق و توسعه ای در محل مونتاژ محصولات این خودروساز آلمانی احداث خواهد کرد.

بهبود داخلی سازی مجموعه های اصلی خودرو با احداث مرکز تحقیق و توسعه

لازم به ذکر است داخلی سازی مجموعه های اصلی خودرو و قطعات با ارزش افزوده بالا در اولویت شرکت های خودروسازی است. چرا که بومی سازی قطعات موتور و یا مجموعه دیفرانسیل سبب ایجاد ارزش افزوده بالایی برای شرکت های قطعه سازی می شود.

بدین منظور دایملر آلمان با راه اندازی این مرکز تحقیق و توسعه به دنبال این است تا داخلی سازی مجموعه های اصلی نظیر موتور را در اولویت خود قرار دهد.

قرارداد با تأمین کنندگان قطعات خودرو با هدف بهبود داخلی سازی در چین

مقامات چینی به دنبال راهکارهایی هستند تا داخلی سازی در صنعت خودرو را بهبود بخشند. چینی ها راه اندازی «کارخانه های قطعه سازی» و «مراکز تحقیق و توسعه» را راهکار اصلی برای افزایش عمق ساخت داخل محصولات خود می دانند.

همکاری با خودروساز آلمانی دایملر، جهت افزایش عمق ساخت داخل محصولات مرسدس بنز، از طریق راه اندازی مرکز تحقیق و توسعه نیز در همین راستا در دستور کار مقامات صنعت خودرو چین قرار گرفته است.

علاوه بر این چینی ها به منظور ارتقاء داخلی سازی در صنعت خودرو به دنبال همکاری با تأمین کنندگان قطعات خودرو در سطح جهان هستند. در همین راستا یکی از بزرگترین تأمین کنندگان آلمانی قطعات خودرو قصد دارد یک کارخانه قطعه سازی بزرگ در استان شاندونگ چین راه‌اندازی نماید.

منابع:

رویترز yon.ir/V27Ro

چاینادیلی yon.ir/M5slU

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.