۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۱۶۷۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

عارف علوی رئیس‌جمهور پاکستان از امضای توافقنامه تجارت دوجانبه میان کشورش با ترکیه در آینده نزدیک خبر داد. به گفته وی میزان تجارت دوجانبه پاکستان و ترکیه در سال های اخیر با افت مواجه شده است و به همین دلیل دو کشور قصد دارند با انعقاد یک توافق تجاری دوجانبه، شرایط را برای افزایش تبادلات فراهم نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در مراسم افتتاح نمایشگاهی با عنوان «کراچی من، سرزمین هموار» در شهر کراچی، از توافق دو کشور بر سر انعقاد یک توافقنامه تجاری دوجانبه خبر داد.

انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه میان پاکستان و ترکیه در آینده نزدیک

وی با اشاره به سفر اخیرش به استانبول و گفتگو با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیرامون تسهیل تجارت دوجانبه گفت: موانع موجود برای تحقق تجارت آزاد میان دو کشور برداشته خواهد شد. حجم تجارت طرفین از ۱ میلیارد دلار به ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است و ما تصمیم گرفتیم برای افزایش آن اقدامات جدی و عملی انجام دهیم.

رئیس جمهور پاکستان با بیان اینکه دولت، بازرگانان و عموم مردم ترکیه احترام و اهمیت زیادی برای پاکستانی ها قائل هستند گفت: سرمایه گذاران ترکیه مایل به سرمایه گذاری در بخش های مختلف پاکستان هستند. چهار شرکت ترکیه حاضر به سرمایه گذاری ۱,۵ میلیارد دلاری در پاکستان هستند ولی قبل از آن باید مسائلی حل شود.

حجم تجارت دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی برابر ۶۷۵ میلیون دلار بود که ۳۵۲ میلیون دلار آن مربوط به صادرات ترکیه به پاکستان و ۳۲۳ میلیون دلار آن مربوط به صادرات پاکستان به ترکیه بوده است.

عمده کالاهای صادر شده از پاکستان به ترکیه را انواع محصولات نساجی، و عمده کالاهای صادر شده از ترکیه به پاکستان را ماشین آلات مکانیکی و الکتریکی و همچنین محصولات پلاستیکی تشکیل می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تی آر تی yon.ir/utqjI

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.