۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۰۴۸۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که این کشور به منظور تأمین امنیت اقتصادی خود به دنبال حذف دلار از مبادلات خارجی است. روسیه قصد دارد این اقدام را با استفاده از سایر ارزها و همچنین طراحی ابزاری با همکاری کشورهای عضو گروه بریکس انجام دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تازگی در سخنانی طی نشستی در شهر سوچی روسیه گفته است که تحریم های آمریکا روسیه را مجبور کرده است برای مبادلات تجاری خود به سمت ارزهای جایگزین دلار حرکت کند تا بتواند امنیت اقتصادی خود را تضمین کند.

پوتین: روسیه برای «تضمین امنیت» به دنبال «حذف دلار» است

پوتین در این سخنرانی گفته است: «ما در حال حرکت به سمت حذف دلار از اقتصاد خود هستیم. ما این کار را فقط به خاطر تضعیف دلار انجام نمی دهیم بلکه می خواهیم امنیت خود را تأمین کنیم. در حال حاضر ما با تحریم ها روبرو هستیم و این تحریم ها امکان مبادله با دلار را برای ما از بین می برد.»

پوتین ادامه داده است که برای روسیه جایگزین های دلار می تواند متشکل از چند ارز بین المللی باشد و برای این اقدام ابزاری توسط کشورهای عضو بریکس در حال ایجاد است.

به گفته پوتین اگر چنین ابزاری ایجاد شود حذف دلار امکان پذیر خواهد شد و زمانی که این ابزار به طور کامل شکل بگیرد دوران سختی برای دلار خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه معتقد است آمریکا درحال مجبور کردن برخی کشورها به کنار گذاشتن دلار از مبادلات بین المللی است و این یک اشتباه بزرگ توسط یک امپراطوری است. به گفته وی آمریکایی ها در حال تضعیف اعتماد به دلار به عنوان یک ارز مستقل هستند.

پوتین گفته است کشورهای اروپایی می خواهند به مبادله با ایران ادامه دهند و آن ها معتقدند که تهران توافق هسته ای را نقض نکرده است، به همین خاطر یک نظام پرداخت به عنوان جایگزین سوئیفت توسط این کشورها برای ادامه تعامل با تهران در حال شکل گیری است که به خوبی نشان می دهد حرکت کشورها در کنار گذاشتن سلطه آمریکا در تبادلات بین المللی شکل جدیدی به خود گرفته است.

منبع: راشاتودی http://yon.ir/i7rIW

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.