۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۰۴۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ دسته: تولید
۰

محمدرضا سروش جانشین قاسم جهرودی در مدیریت عامل گروه خودروسازی سایپا شد. سروش کارنامه موفقی در مدیریت گروه خودروسازی بهمن به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان بخش خصوصی به جای گذاشته است. یکی از نقاط موفق کارنامه سروش کاهش هزینه ها در دوران مدیریت خود بوده است و با این هدف مدیریت سایپا را بر عهده گرفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد با حکم هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا، محمدرضا سروش جانشین قاسم جهرودی در مدیریت عامل این شرکت شد و مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل جدید در ایمیدرو برگزار شد.

وی از سال ۹۰ تا ۹۴، مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه بهمن، ۷۶ تا ۸۶ مدیرعامل گروه بهمن و ۷۴ تا ۷۶ معاون توسعه ساخت داخل گروه بهمن بوده است.

تجربه موفق سروش در مدیریت خودروساز بزرگ بخش خصوصی

سروش مدیرعامل جدید سایپا، ۱۲ سال از دوران حرفه ای مدیریت خویش را در گروه خودروسازی بهمن از خودروسازان مطرح بخش خصوصی، گذرانده است. آنطور که کارشناسان می گویند، سروش در دوران مدیریت خویش در گروه بهمن عملکرد قابل قبولی به خصوص در بخش کنترل هزینه ها به جای گذاشته است.

سروش در مراسم تودیع و معارفه خود با بیان اینکه  مشکل اصلی ما در نظام بنگاه داری است، تصریح کرد: ما بنگاه اقتصادی قوی در دنیا نداریم و حتی در کشورهای ژاپن و کره نیز دولت ها بزرگ نیستند و بنگاه ها هستند که بزرگ بوده و فعالیت های اساسی را انجام می دهند.

دکتر سروش گفت: صنعت خودرو ویژگی های خاص خود را دارد. در بنگاه اقتصادی نمی توانیم محصولی تولید کنیم که زير قیمت تمام شده بفروشیم و باید نسبت به تغییر شرایط، نحوه مدیریت را نیز تغییر دهیم.[۱]

مدیریت هزینه ها و افزایش بهره وری مأموریت مدیرعامل جدید سایپا

تغییر مدیریتی در گروه خودروسازی سایپا با هدف افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها انجام شده است. به منظور افزایش بهره وری بایستی مدیریت این شرکت به کسی سپرده شود که توانایی خوبی در کاهش هزینه ها داشته باشد. همچنین خروج گروه خودروسازی سایپا از سرمایه گذاری های نامرتبط با صنعت خودرو از دیگر اهداف اعضاء هیئت مدیره برای تغییر مدیرعامل این شرکت بوده است.

همچنین امید این می رود تا مدیریت جدید سایپا در واگذاری سهام این شرکت خودروساز به بخش خصوصی کارنامه موفقی داشته باشد؛ کمااینکه تجربه مدیریتی سروش در گروه بهمن این موضوع را تأیید می کند.

پینوشت: [۱] سایپانیوز کدخبر: ۱۸۹۳۹



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.