۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۷۲۸۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ دسته: پیمان پولی دوجانبه، تجارت و دیپلماسی
۰

رجیب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کشورهای آفریقایی دعوت کرده است تا جهت حفظ استقلال اقتصادی و رهایی از مشکلات استفاده از ارزهای اصلی جهانی، از ارزهای ملی در تجارت با ترکیه استفاده کنند. وی تأکید کرده است ترکیه قصد دارد در تجارت با تمامی کشورهای جهان، به سمت استفاده از ارزهای ملی و حذف ارزهای واسط همچون دلار حرکت کند.

به گزارش مسیر اقتصاد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مشترک تجاری و اقتصادی ترکیه و کشورهای آفریقایی به اهمیت استفاده از ارزهای ملی در تجارت با تمامی کشورها تأکید کرده است و از این اقدام به عنوان راهکاری برای خلاصی از سلطه اقتصادی ارزهای اصلی جهانی نام برده است.

دعوت اردوغان از کشورهای آفریقایی جهت تجارت با ارزهای ملی

اردوغان با بیان اینکه از آنجایی که بسیاری از اقتصادهای جهان با مشکلات ارزهای اصلی تجاری جهانی در حال کشمکش هستند، از کشورهای آفریقایی دعوت کرده است تا تجارتشان با ترکیه را با استفاده از ارزهای ملی انجام دهند.

استفاده از ارزهای ملی که رئیس جمهور ترکیه از آن نام برده است کشورها را از فشار ناشی از ارزهای خارجی و نوسانات نرخ ارز نجات خواهد داد و استقلال اقتصادی را رقم خواهد زد.

این تصمیم رئیس جمهور ترکیه که برای این کشور مهم قلمداد می شود به دنبال حملات سوداگرانه به اقتصاد در نتیجه وابستگی به دلار، اهمیت پیدا کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس تجاری و اقتصادی ترکیه و آفریقا گفته است: که ما آماده هستیم برای توسعه تجارت به وسیله ارزهای ملی، نه تنها با شرکای اصلی تجاری خود بلکه با همه کشورها از جمله دوستان آفریقایی خود نیز وارد همکاری شویم.

کشور ترکیه در حال حاضر کاهش وابستگی به دلار و استفاده از ارزهای ملی به جای آن را یکی از اولویت های خود قرار داده است و رئیس جمهور این کشور نیز در دیدار با همتایان خود به طور مستمر خواهان استفاده از ارزهای ملی در روابط تجاری و مالی با ترکیه است.

برگرفته از: سایت بی اف تن آنلاین yon.ir/WRh6Q

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.