۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۶۷۵۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزیر نفت هند اعلام کرده است که برخلاف فشارهای آمریکا به کشورها جهت به صفر رساندن واردات نفت از ایران، این کشور در ماه آتی نیز به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد. وزیر نفت هند همچنین اعلام کرد این کشور برای تداوم فرآیند واردات نفت از ایران از سیستم پرداخت غیردلاری استفاده خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد دارمندرا پرادان، وزیر نفت هند گفته است که دو شرکت نفتی هندی برای ماه آتی سفارشاتی را به منظور واردات نفت خام از ایران داده اند.

این اقدام هند برخلاف درخواست ترامپ از کشورها جهت قطع کامل واردات نفت از ایران اتفاق افتاده است.

تحریم های آمریکا که از ۴ نوامبر به اجرا درخواهد آمد صادرات نفت خام ایران را نشانه گرفته است و آمریکا به منظور تحقق این هدف به کشورها و شرکت ها سراسر جهان فشار وارد نموده است که واردات نفت خود از ایران را به صفر برسانند.

با اینحال وزیر نفت هند گفته است که هند در ماه نوامبر نیز به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد. هنوز مشخص نیست که این کشور به عنوان سومین کشور واردکننده نفت جهان، می تواند از تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شود و یا اینکه این معافیت اعطا نخواهد شد.

هند با سیستم پرداخت غیردلاری به واردات نفت از ایران ادامه میدهد

پرادان گفته است که هند در نظر دارد از سیستم پرداخت متفاوت برای خرید نفت ایران استفاده کند که در قالب آن امکان استفاده از روپیه وجود دارد.

این اقدام می تواند نشانه ای برای تلاش جهت بی اثر کردن تحریم های آمریکا از طریق عدم استفاده از معاملات دلاری باشد.

گفتنی است که هند عضو گروه بریکس است و در کنار کشورهای روسیه، چین، برزیل و آفریقای جنوبی در تلاش برای کنار گذاشتن دلار از تجارت و تبادلات مالی خود است. این کشور با اعضای بریکس جهت کاهش وابستگی به سیستم دلاری و افزایش استفاده از ارزهای ملی همکاری های فراوانی نموده است.

منبع: سی اِن بی سی yon.ir/5Zjfr

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.