۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۸۱۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ دسته: دولت و حکمرانی
۰

رضایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون در خصوص طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل دو وزارتخانه جدید گفت: با رای منفی اعضای این کمیسیون به طرح مذکور، این موضوع به طور کامل از دستورکار مجلس کنار گذاشته شد.

مسعود رضایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد به تشریح جلسه دیروز این کمیسیون در خصوص رسیدگی به طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت.

رضایی با اشاره به کلیات این طرح که دیروز در جلسه کمیسیون اجتماعی بررسی شد، گفت: بر اساس این طرح نمایندگان مجلس، قرار بود تا وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه صنعت و معدن و توسعه صادرات و بازرگانی تقسیم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: سابقه ارائه چنین طرحی در مجلس شورای اسلامی به بعد از انتخابات ریاست جمهوری برمی گردد و در رای گیری قبلی لایحه دولت در مجلس رای نیاورده بود.

پرونده تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس به طور کامل بسته شد

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: در جلسه روز گذشته کمیسیون اجتماعی نمایندگان موافق و مخالف طرح تفکیک و نیز کارشناسان مختلف در خصوص تفکیک این وزارتخانه ها نظرات خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: پس از بیان نظرات موافقین و مخالفین این طرح، در کمیسیون اجتماعی نسبت به کلیات این طرح رای گیری شد که در نهایت این طرح بار دیگر در کمیسیون اجتماعی رای نیاورد.

رضایی افزود: با رای منفی کمیسیون اجتماعی این طرح به صورت کلی از دستور کار مجلس کنار گذاشته خواهد شد و تغییری در تعداد وزارتخانه ها به وجود نخواهد آمد.

تاکید مطالعات کارشناسی و قوانین داخلی بر ادامه شرایط فعلی وزارت صمت

عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه با اشاره به دلایل مخالفت کمیسیون اجتماعی با طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: این طرح بر خلاف رویه های جهانی و قوانین داخلی بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: با تفکیک این وزارتخانه ها در شرایط فعلی هزینه های زیادی به دولت و کشور تحمیل و اندازه دولت بر خلاف قانون برنامه ششم توسعه بزرگتر می شد.

رضایی تصریح کرد: همچنین بر اساس مطالعات جهانی مشخص شده است که صنعت و تجارت دو حلقه وابسته به یکدیگر است و جدایی این دو از یکدیگر شرایط هر دو آنها را بدتر می کند.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.