۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۵۶۴ ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ دسته: انرژی
۰

شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این موضوع که پس از تحریم، نباید اولویت کشور ورود سرمایه گذار خارجی باشد، گفت: در حال حاضر با استفاده از سرمایه های مردم و توانمندی داخلی در صنعت نفت و گاز، می‌توان تحریم های حوزه انرژی را پشت سر گذاشت.

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه تحریم ها مشکلاتی برای کشور ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های کشور می توانیم از آخرین حربه دشمن در ضربه زدن به کشور در حوزه اقتصاد، به سلامت عبور کنیم.

اولویت کشور در تحریم های حوزه انرژی باید استفاده از ظرفیت داخل باشد

شرفی با اشاره به تحریم سرمایه گذاری در حوزه انرژی، خاطرنشان کرد: تلاش برای ورود و استفاده از سرمایه گذاری خارجی نباید به عنوان گزینه اول و اولیت دار کشور مطرح باشد اما کماکان بایستی برای ورود سرمایه گذار خارجی تلاش کرد

وی ادامه داد: در خصوص ورود تکنولوژی و فناوری روز نیز همین طور است. در عین حال که بایستی به دنبال ورود فناوری روز به کشور باشیم اما توسعه صنعت نفت و گاز را نبایستی معطل گذاشت.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه حجم بالای نفدینگی در کشور یک مزیت برای ما محسوب می شود، گفت: در صورتی که بتوانیم از این نقدینگی در مسید تولید، اشتغال و صادرات استفاده کنیم، می توان بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد.

صادرات محصولات پتروشیمی به منطقه تحریم انرژی را بی‌اثر می‌کند

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک جغرافیایی کشور و همسایگی با کشور هایی که عمدتا مصرف کننده محصولات مختلف و به خصوص انرژی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به این نیازمندی و تقاضای بالقوه، می توانیم از مزیت صادرات فرآورده های نفتی، محصولات پتروشیمیایی و به طور کلی انرژی به کشور های همسایه استفاده کنیم.

شرفی تاکید کرد: در صورت جمع آوری سرمایه های ریالی مردم و هدایت آن به سمت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی که درآمد های ارزی برای کشور دارند، علاوه بر تولید و اشتغال، تحریم های حوزه انرژی را نیز می توانیم بی اثر کنیم.

وی در پایان گفت: از طرف دیگر با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین اسناد بالادستی در حوزه انرژی، توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز و تبدیل نفت خام به فرآورده و محصولات پتروشیمیایی باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ تأمین مالی نفت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.