۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۲۷۱ ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ دسته: تولید گندم، کشاورزی
۰

وزارت زراعت و جنگلداری ژاپن با واردات محموله های جدید گندم، قیمت این محصول را به منظور فروش به خریداران داخلی با در نظر گرفتن هزینه های حمل و نقل و بیمه، در حدود ۴۹۸ دلار برای هر تن اعلام کرد. بر این اساس با در نظر گرفتن قیمت ارز ۸۵۰۰ تومانی در بازار داخلی، قیمت هر کیلو گندم وارداتی ژاپن معادل بیش از ۴ هزار تومان است.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت زراعت و جنگلداری ژاپن به تازگی با واردات محموله های جدید گندم به منظور تامین نیاز داخلی، قیمت وارداتی این محصول را اعلام کرد.

ژاپن یکی از واردکنندگان بزرگ گندم در کشورهای شرق آسیا است که تقریبا تولیدی در گندم ندارد و معمولا از طریق واردات نیازهای خود را تامین می کند.

بر اساس آمارهای جهانی میزان واردات گندم در این کشور طی سال های اخیر حدود ۵۰۰ هزار تن کاهش یافته و از حدود ۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۳ به ۱.۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

در حال حاضر ۹۵ درصد گندم مورد استفاده این کشور از آمریکا، استرالیا و کانادا تامین می شود. به گونه ای که کشور آمریکا به تنهایی بیش از ۴۵ درصد بازار گندم ژاپن را در اختیار دارد.

هر چند مسئولین این کشور در چند ماه گذشته طی مذاکره با مسئولین اتحادیه اروپا در رابطه با تامین مواد غذایی خود به نتیجه کاهش تعرفه های واردات برخی از مواد غذایی از جمله گندم رسیدند.

قیمت گندم در ژاپن بیش از ۴ هزار تومان است

علیرغم متنوع بودن مبادی وارداتی گندم ژاپن، قیمت این محصول در سال جاری با توجه به کاهش تولید گندم در برخی از کشورها و افزایش هزینه های حمل و نقل بسیار بالا است.

بر اساس اعلام وزارت زراعت و جنگلداری ژاپن قیمت این محصول در سال جدید برای خریداران داخلی به میزان ۴۹۸ دلار به ازای هر تن خواهد بود که حدود ۲.۲ درصد بالاتر از قیمت های سال گذشته است.

به عبارت دیگر مقامات دولتی ژاپن قیمت گندم وارداتی را پس از اضافه کردن هزینه های حمل و نقل و بیمه بر مبنای نرخ ارز ۸۵۰۰ تومانی کیلویی ۴ هزار تومان به خریداران گندم خود خواهد فروخت.

منبع: japantoday

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.