۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۸۸۴ ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا به منظور جبران خسارت های ناشی از خشکسالی اخیر در این مناطق قصد دارد تا پایان ماه سپتامبر برنامه جدید خود مبنی بر حمایت های مالی از کشاورزان را به تصویب برساند. یکی از اقدامات مهم این کمیسیون در راستای کاهش مشکلات کشاورزان اروپایی تامین علوفه مورد نیاز برای دام های آن ها است.

به گزارش مسیر اقتصاد در حالی که فصل تابستان روبه اتمام است، کشاورزان اروپایی همچنان با مشکلات فراوانی به دلیل شیوع خشکسالی در سال جاری دسته و پنجه نرم کردند.

کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا طی برنامه‌ ویژه‌ای به منظور کاهش مشکلات کشاورزان اروپایی اقدامات مهمی را در جهت تامین منابع لازم برای کاهش اثرات ناشی از خشکسالی انجام داده است.

یکی از اقدامات مهم این کمیسیون در راستای کاهش مشکلات کشاورزان تامین علوفه مورد نیاز برای دام های کشاورزان است تا خسارت های ناشی از خشکسالی به دامداران به حداقل برسد.

برنامه های حمایتی مهم اتحادیه اروپا به منظور تامین خوراک دام

اما برنامه اخیر اتحادیه اروپا به منظور تامین نیازهای دامداران در وضعیت فعلی شامل معافیت های زیر است:

  • امکان استفاده از ظرفیت محصولات زمستانی که در پائیز کاشته می شوند
  • صدور مجوز کاشت محصولات خاص خوراک دام
  • کوتاه کردن دوره های برداشت محصولات زمستانی به منظور تامین علوفه مورد نیاز
  • امکان استفاده از مراتع فرانسه جهت چرای دام

کشاورزان اروپایی زیر چتر حمایت مالی اتحادیه اروپا

از سویی دیگر کشاورزان اتحادیه اروپا به منظور استفاده از نقدینگی لازم در امور خود می توانند ۷۰ درصد از یارانه های مستقیم و ۸۵ درصد از یارانه های توسعه روستایی را به جای ماه دسامبر تا ماه اکتبر دریافت کنند.

اتحادیه اروپا پیشنهادات فعلی را با در نظر گرفتن مقررات بازدارنده خود مبنی بر کاهش صدمات ناشی از محیط زیست اجرایی می کند و تمامی موارد در جهت حمایت از کشاورزان و بهبود وضع محیط زیست و آنان خواهد بود.

به عنوان مثال در قوانین جدید، پرداخت های حمایتی می تواند در برخی از مناطق به ۸۰ درصد از آسیب های ناشی از خشکسالی و تا ۹۰ درصد در مناطق طبیعی خاص اعطا شود.

از سویی دیگر خرید خوراک و علوفه ی دام می تواند به عنوان بخشی از جبران خسارت محسوب شده و هر کشوری می تواند بدون هماهنگی با اتحادیه اروپا به منظور تسریع در وضعیت بخش کشاورزی خود تا ۱۷ هزار دلار به هر کشاورز در سه سال آینده پرداخت کند.

تصویب برنامه های حمایتی اتحادیه اروپا تا پایان سپتامبر

همچنین کمک های حمایتی دیگر تحت پروژه توسعه روستایی وجود خواهد داشت و در این پروژه ها به منظور جبران خسارت و از دست رفتن درآمد کشاورزان تامین مالی صورت می گیرد.

این برنامه ها طی روزهای آتی در جلسه اصلی کمیته ویژه اتحادیه اروپا که تمامی اعضای آن حضور خواهند داشت، تصویب می شود و بلافاصله پس از آن اجرایی خواهد شد.

گفتنی است بر اساس گزارش های منتشر شده در ماه گذشته خسارت های قابل توجهی در اروپای شرقی به تولید محصولات کشاورزی نظیر گندم، جو و ذرت نیز وارد شده است.

نظارت ویژه کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا بر روند حمایت از کشاورزان در کشورهای مختلف

فیل هوگان مسئول بخش کشاورزی اتحادیه اروپا ضمن اعلام رصد مداوم وضعیت بخش کشاورزی کشورهای عضو اعلام کرد: موفقیت برنامه های حمایتی این اتحادیه به صورت منظم بررسی می شود.

وی همچنین در خصوص حمایت اتحادیه اروپا در تامین خوراک و علوفه ی دام مورد نیاز کشاورزان گفت: به صورت مداوم به تقاضای کشورهای مختلف در جهت حمایت از بخش کشاورزی رسیدگی می شود تا این کشورها به صورت کامل از سیاست های حمایتی کشاورزی cap استفاده نمایند.

منبع: blackseagrain

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.