۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۸۳۴ ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

شرکت TransferGo که یک سیستم پرداختی مبتنی بر فناوری بلاک چین طراحی کرده است، اخیراً اعلام کرد که از این سیستم برای مبادلات میان هند و اروپا استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب، استفاده از سوئیفت در بخش اعظمی از مبادلات هند کنار گذاشته خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد TransferGo یک شرکت بزرگ مستقر در لندن است که راه‌حل‌هایی برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی را ارائه می‌دهد. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که رسماً از بلاک چین ریپل استفاده می‌کند و همکاری جدیدش در زمینه فراهم سازی امکان انجام پرداخت‌های میان هند و اروپا خواهد بود.

سوئیفت از مبادلات بانکی هند و اروپا کنار می‌رود

طبق اعلام قبلی این شرکت، سیستم پرداختی مبتنی بر بلاک چین که از ریپل استفاده می‌کند یک سیستم با قابلیت انتقال چند میلیارد دلاری است که معاملات سریع و آسان را بین اروپا و هند انجام خواهد داد. سیستم مذکور به هند کمک خواهد کرد تا استفاده از خدمات پرداختی سوئیفت را در بخش قابل توجهی از مبادلاتش کنار بگذارد.

در اصل بستر ریپل که مبتنی بر بلاک چین است این امکان را فراهم خواهد کرد تا روش‌های پرداختی جدید جایگزین سیستم ارتباطی کم سرعت سوئیفت شود که نیاز به چندین واسطه برای انجام معاملات دارد و انجام معاملات به ‌وسیله آن تا چندین روز به طول می‌انجامد.

TransferGo در حال حاضر خدمات خود را در کشورهای مختلفی از قبیل کشورهای اروپایی، و سایر کشورهایی مانند هنگ‌کنگ، کانادا، استرالیا، آفریقای جنوبی، فیلیپین و غیره ارائه می‌دهد.

مارکوس تریچر، رئیس شرکت ریپل گفته است که به وسیله ریپل که بر مبنای فناوری بلاک چین ساخته شده است ما قادریم تا خدمات پرداختی برای انتقال پول با سرعت بالا و امکان سریع بروزرسانی اطلاعات را ارائه دهیم.

امروزه با ظهور فناوری بلاک چین، کشورها و بانک‌های مختلفی در حال حرکت به سمت استفاده از این فناوری به جای سیستم سنتی سوئیفت، در انجام پرداخت‌های بین‌المللی خود هستند. پیش‌بینی می‌شود که به زودی سیستم‌های پرداختی مبتنی بر بلاک چین به دلیل مزایای فراوانی که دارند به طور کامل جایگزین سوئیفت شوند.

منبع: ریپل نیوز

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.