۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۴۸۹ ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی پیشنهاد اتحادیه اروپا مبنی بر به صفر رساندن متقابل تعرفه های واردات خودرو را رد کرد. پیش از این آمریکا شرط تداوم روند موجود تجارت خودرو با کشورهای اروپایی را به صفر رساندن همزمان تعرفه واردات، یارانه های حمایتی و محدودیت های تجاری غیر تعرفه ای از سوی اروپا عنوان کرده بود.

به گزارش مسیر اقتصاد در ماه های اخیر مقامات آمریکایی و به طور خاص رئیس جمهور این کشور بارها از تعرفه های بالای واردات خودرو به اتحادیه اروپا انتقاد کرده اند و این کشورها را به افزایش تعرفه واردات به ۲۰ درصد تهدید نموده اند.

در حال حاضر تعرفه واردات خودرو از اروپا به آمریکا در حدود ۲.۵ درصد است درحالیکه این رقم برای واردات خودرو از آمریکا به اروپا ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

در همین راستا سلیسیا مالستروم، نماینده تجارت خارجی اتحادیه اروپا به تازگی پیشنهاد به صفر رساندن متقابل تعرفه های واردات خودرو از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا را مطرح نموده است.

اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهار نظری این پیشنهاد را نیز قانع کننده ندانسته است. ترامپ در این زمینه گفت: «پیشنهاد جدید اروپا چندان خوب نیست. در حال حاضر مردم اروپا به خرید خودروهای اروپایی عادت کرده اند و در چنینی شرایطی صفر شدن تعرفه واردات برای خودروهای آمریکای تغییر چندانی ایجاد نخواهد کرد.»

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ادعای خود مبنی بر غیرمنصفانه بودن تجارت اتحادیه اروپا با آمریکا را مطرح کرد و گفت: «اتحادیه اروپا از منظر تجارت با آمریکا به بدی کشور چین عمل می کند»

ماه گذشته مذاکره کنندگان تجاری آمریکا و اروپا توافق کردند که تا پیش از به نتیجه رسیدن نهایی مذاکرات از افزایش تعرفه واردات برای کالاهای طرف مقابل خودداری نمایند. با اینحال به گفته مقامات دو طرف، در حال حاضر موضوع تعرفه واردات خودرو در مذاکرات تجاری دوجانبه مطرح نشده است و مشخص نیست در این زمینه توافقی حاصل شود.

پیش از این ترامپ شرط خود برای تداوم روند موجود تجارت خودرو با کشورهای اروپایی را به صفر رساندن همزمان تعرفه واردات، یارانه های حمایتی و محدودیت های تجاری غیر تعرفه ای از سوی اروپا عنوان کرده بود.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.