۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۴۷۹ ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

نخست وزیر روسیه هرگونه تلاش آمریکا برای قطع دسترسی بانک های روسیه به مبادلات بین المللی را اعلام یک جنگ اقتصادی از سوی آمریکا دانست و اعلام کرد این کشور آمادگی دارد با ابزارهای اقتصادی و سیاسی و حتی دیگر ابزارهای خود به آن پاسخ دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه در پاسخ به تحریم های اخیر کنگره آمریکا علیه این کشور گفت: اگر آمریکا بخواهد ارتباط بانک های بزرگ روسی به شبکه بانکی جهانی را قطع نماید، روسیه آن را اعلام یک جنگ رسمی اقتصادی قلمداد خواهد کرد و به طور متقابل پاسخ آمریکا را خواهد داد.

نمایندگان مجلس آمریکا معتقدند رئیس جمهور این کشور آنطور که شایسته است علیه اقدامات روسیه موضع گیری نمی کند و به همین دلیل قانون جدیدی در زمینه تحریم بانک ها روسیه را در دستور کار قرار داده اند.

تحریم های اخیر آمریکا موجب کاهش ارزش پول ملی روسیه شده است و آن را به کمترین میزان در طول دو سال اخیر رسانده است.

مدودوف در این خصوص گفت: «محدود کردن ارتباط بانک های روسی در مبادلات بین المللی یک جنگ اقتصادی علنی علیه روسیه است و به همین دلیل لازم و ضروری است که روسیه نیز متناسب با آن در این جنگ اقتصادی اقداماتی اقتصادی و سیاسی را در دستور کار قرار دهد. در این زمینه اگر لازم باشد روسیه از دیگر ابزارهای خود نیز بهره خواهد برد.»

نیکونوف یکی از قانون گذاران مجلس روسیه معتقد است ریشه اثرگذاری تحریم های آمریکا در وابستگی این کشور به نظامات تحت رهبری آمریکاست. بنابراین بهترین راه برای مقابله با آمریکا کاهش حداکثری وابستگی به این کشور است.

منابع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.