۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۳۴۴۶ ۰۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ دسته: مسکن
۰

حضرت آیت الله جوادی آملی هدایت اموال و سرمایه های مردم به سمت تولید را ضروری دانسته و بیان فرموده اند: خانه‌های خالی نشانه‌ای از حبس شدن اموالی است که باید به سمت تولید هدایت شود.

به گزارش مسیر اقتصاد اخیرا بحث هدایت نقدینگی به سمت تولید و جلوگیری از ورود آن به بازارهایی مثل مسکن مورد توجه قرار گرفته و مورد تاکید رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است.

در این راستا، پیش از این حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به تعلیمات اسلامی، بیاناتی را نسبت به کمبود نقدینگی در بخش تولید و محبوس شدن آن در خانه های خالی ایراد فرموده بودند که اشاره به آن جالب توجه است.

ثروت باید در دست عموم مردم باشد نه در دست عده ای خاص

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در فروردین سال جاری که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء انجام شد، اظهار فرمودند: قرآن که یک کتاب جهانی است و ادعای مدیریت و اداره جهان را دارد، در رابطه با اقتصاد می‌گوید که ثروت جامعه نباید مانند آنچه در حکومت‌های سوسیالیستی است، در دست دولت باشد و نباید مانند آنچه در کاپیتالیسم غرب است، در دست سرمایه‌داران باشد و حتی نباید خصولتی باشد، بلکه باید در دست عموم مردم باشد و هرکس بنا بر استعدادش آن را در اختیار داشته باشد.

سوء مدیریت موجب هدایت سرمایه ها به سمت مسکن شده است

ایشان با اشاره به برخی از معضلات اقتصادی کشور، ادامه داد: طبق بیان قرآن کریم، ربا و بانکداری ربوی باعث آبروبری است که ما به آن دچار هستیم، از طرف دیگر سرمایه‌های کشور با سوء مدیریت به بخش مسکن هدایت شد که نتیجه و حاصل آن تولید مسکن های انبوهی است که خالی افتاده‌اند.

آیت الله جوادی آملی تاکید کردند: فرهنگ اقتصادی مردم باید رشد کند تا سرمایه‌های خود را در بخش تولید داخلی و اشتغال سرمایه‌گذاری کنند.[۱]

خانه های خالی نشانه عدم ورود اموال مردم به بخش تولید است

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی همچنین ابتدای سال جاری در دیدار شهردار قم اظهار کردند: چندین سال است که صحبت از اقتصاد مقاومتی در جامعه است، اکثر قریب به اتفاق ساختمان‌های چند طبقه در شب، خاموش هستند، یعنی بخش زیادی از اموال مردم در ساختمان‌های خالی حبس شده، این به معنی عدم ورود اموال مردم به بخش تولید است.

ایشان با اشاره به ضرورت تقویت بخش تولید بیان نمودند: تا زمانی که ثروت‌های مردم در ساختمان‌های خالی محبوس می‌شود، شاهد تولید نخواهیم بود، باید اموال مردم به سمت بخش تولید هدایت شود.[۲]

پینوشت:

[۱] ایسنا، کد خبر: ۹۷۰۱۲۴۰۸۰۵۶

[۲] تابناک، کد خبر: ۷۸۵۹۳۳



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.