۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۶۳۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ دسته: کشاورزی
۰

یکی از ایرادات فعلی در تنظیم بازار محصولات غذایی، مدیریت چندگانه بازار این محصولات و قیمت گذاری آن است. این مسئله سبب گردید طی ماه های اخیر، قیمت گوشت مرغ به یکباره از ۶۸۰۰ تومان به ۱۰۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

به گزارش مسیر اقتصاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ۲۳ مردادماه در گفتگو با رادیو اقتصاد از توزیع گوشت مرغ اعم از گرم و منجمد و همینطور تخم مرغ جهت تنظیم بازار در سطح کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

حمید ورناصری در این باره اعلام کرد: هم اکنون قیمت گوشت مرغ گرم به ازای هر کیلو ۸ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت گوشت مرغ منجمد به ازای هرکیلو ۶ هزار و ۷۵۰ تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور در حال عرضه است.

وی همچنین اظهارداشت: وقتی بازار دچار نوسانات قیمتی می شود دولت جهت حمایت از مصرف کنندگان اقدام به توزیع کالاهای یارانه ای می کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: علاوه بر این از هفته گذشته توزیع تخم مرغ بر مبنای هماهنگی با برخی از تولیدکنندگان از محل تولید داخل آغاز و از این هفته نیز تخم مرغ های وارداتی به قیمت هر شانه ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و با وزن متوسط هر شانه یک کیلو و ۸۰۰ تا دو کیلو گرم در تمامی سازمان های میادین و فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.

ورناصری در پایان این مصاحبه رادیویی یادآور شد: وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام تامین کالا و نظارت بر قیمت ها از سوی سازمان حمایت، تعریزات حکومتی و بازرسی اتاق اصناف انجام می شود.

وزارت کشاورزی مسئول تنظیم بازار محصولات غذایی است

لزوم اصلاح مدیریت بازار محصولات غذایی با اجرای کامل قانون

گفتنی است یکی از ایرادات فعلی در تنظیم بازار محصولات غذایی، مدیریت چندگانه بازار این محصولات و قیمت گذاری آن است. این مسئله سبب گردید طی ماه های اخیر، قیمت گوشت مرغ به یکباره از ۶۸۰۰ تومان به ۱۰۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

در این جهت ضروری است تا بر اساس قانون تمرکز، وزارت جهاد کشاورزی هرچه سریعتر تولید و تنظیم بازار محصولات غذایی را به طور کامل برعهده بگیرد و مسئولیت سازمان های نظارتی موازی نظیر سازمان حمایت را نیز طبق این قانون بر عهده بگیرد.

اجرای کامل قانون تمرکز با انتقال «سازمان حمایت» از وزارت صمت به کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.