۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۰۸۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ دسته: مالیات
۰

تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سوال که آیا اخذ مالیات بر عایدی سرمایه به ایجاد تنش در بازار و اقتصاد دامن نمی زند، گفت: هر اقدامی در ابتدا به برخی حواشی دامن می زند؛ اما خوشبختانه با توجه به فراهم بودن زیرساخت های نرم افزاری و شبکه ای در حوزه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه اجرای آن با کمتر نقصی مواجه خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان یک پیشنهاد مطرح شده است، گفت: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه یکی از انواع مختلف مالیات است که در کشورهای مختلف در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه بنده موافق اخذ چنین مالیاتی هستم، گفت: خوشبختانه سازوکارهای اخذ چنین مالیاتی فراهم شده و مشکلی در اجرای آن وجود ندارد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سوال که آیا اخذ چنین مالیاتی به ایجاد تنش در بازار و اقتصاد دامن نمی زند، گفت: هر اقدامی در ابتدا به برخی حواشی دامن می زند اما خوشبختانه با توجه به فراهم بودن زیرساخت های نرم افزاری و شبکه ای در حوزه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه اجرای آن با کمتر نقصی مواجه خواهد شد. (۱)

پیگیری تصویب قانون مالیات بر عایدی مسکن در مجلس

گفتنی استطرح ۲ فوریتی «مقابله با سوداگری و نوسانات مسکن» با محوریت دریافت مالیات از عایدی سرمایه (CGT) در بخش مسکن، پس از یک سال کار کارشناسی تهیه و به امضای بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس رسید و در هفته گذشته تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

بر این اساس، این طرح که سوداگران بازار مسکن را جهت دریافت مالیات مورد هدف قرار داده است، به زودی در صحن علنی مجلس به رای نمایندگان مردم گذاشته خواهد شد.

تاکنون بخش قابل توجهی از مسئولین دولتی، کارشناسان و نمایندگان مجلس موافقت خود را با تصویب و اجرای این طرح قانونی کارشناسی شده و مطابق با تجربیات جهانی اعلام کرده اند.

طرح ۲ فوریتی مقابله با سوداگری در بخش مسکن با ۱۰۰ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

پینوشت:

خبرگزاری صداوسیما، کد خبر: ۲۱۹۵۷۵۳



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.