۲۷ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۰۲۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک کشاورزی چین که یکی از بزرگترین بانک های جهان است، به منظور تسریع در فرآیندهای وام دهی، استفاده از فناوری بلاک چین در پرداخت های خود را آغاز نموده است. این بانک در آینده قصد دارد از بلاک چین در سایر فعالیت های پرداختی نیز استفاده کند.

به گزارش مسیر اقتصاد براساس اعلام رسانه ها، بانک کشاورزی چین که از نظر دارایی‌ چهارمین بانک بزرگ جهان محسوب می شود، اولین وام بر بستر بلاک چین را صادر کرده است.

این بانک دولتی چین که خود را یکی از بزرگترین بانک های وام دهنده چین و جهان می نامد، اعلام کرده است که برای اولین بار یک وام ۳۰۰ هزار دلاری را بر بستر سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین صادر کرده است.

طبق اخبار اعلامی به منظور تسهیل فرآیندهای وام دهی، این بستر بلاک چینی بین نهادهای دیگر مانند بانک های تجاری، شعبه های استانی بانک مرکزی چین و اداره منابع محلی به اشتراک گذاشته شده است و آن‌ ها هم می توانند در قالب این بستر به صورت محدود و در صورت لزوم برای تأیید اطلاعات نقش داشته باشند.

این بانک اعلام کرده است که در آینده انواع وام های مختلف در این قالب جدید معاملاتی پرداخت خواهد شد. این سیستم به بانک کشاورزی چین کمک می کند تا علاوه بر اعتماد بیشتر مشتریان، از تقلب و گرفتن وام در شعبه های مختلف با یک وثیقه جلوگیری شود.

همچنین این بانک اعلام کرده است که در یک بازه زمانی ۳ ساله از بستر پرداختی مبتنی بر بلاک چین برای نقل و انتقال سایر دارایی ها نیز استفاده خواهد کرد.

باوجود اینکه کشور چین با ارزهای دیجیتال به شدت مخالف است اما به کاربرد فناوری زیرساختی آن ها یعنی بلاک چین در صنایع مختلف به شدت علاقه مند است و همچنان به پذیرش این فناوری با سرعت قابل توجهی ادامه می دهد. دولت چین در تلاش است تا در سال آینده استانداردهای این صنعت را به عموم ارائه دهد.

منبع: سی سی ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.