۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۸۳۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

۸ بانک مطرح اروپایی اقدام به راه اندازی یک بستر معاملات مبتنی بر فناوری بلاک چین نموده اند تا از این طریق مبادلات مشتریان خود را کاراتر و سریعتر انجام دهند. این بستر که حالت آزمایشی دارد فعالیت خود را با انجام اولین تبادل مالی بین کشورهای آلمان و استرالیا بر بستر بلاک چین، آغاز نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد یونی کردیت بزرگترین بانک ایتالیایی است که به عنوان بخشی از بستر معاملات مبتنی بر بلاک چین که وی ترید نام دارد، شروع به فعالیت کرده است. تا قبل از این، بستر پرداختی مذکور به صورت آزمایشی اجرا شده است. این شیوه از معاملات به بانک یونی کردیت اعتبار فروانی خواهد بخشید.

اولین معامله با استفاده از بستر بلاک چینی وی ترید برای یک شرکت خرده فروشی آنلاین در آلمان انجام شده است که برخی از اقلام خود را از یک تأمین کننده مستقر در استرالیا سفارش داده است.

طبق اعلام یونی کردیت و اطلاعیه های منتشر شده توسط آن در مطبوعات تاکنون این نوع از معاملات در آلمان سابقه نداشته است.

جیانفرانکو بیساگنی، مدیر وی ترید گفته است: «وی ترید یک بستر موفق در همکاری با بانک است و ما بسیار خوشحال هستیم که اولین معامله را اعلام می کنیم. با گذشت زمان ما اطمینان داریم که این بستر، روابط تجاری میان شرکت ها را بازتعریف می کند و اتصال اکوسیستم مالی را به طور کلی توسعه می دهد؛ چیزی که مشتریان ما از آن به طور جدی سود می برند.»

این بستر معاملاتی توسط ۸ بانک مختلف در اروپا تأسیس شده است، که می خواهند از تکنولوژی بلاک چین برای معاملات مشتریان خود استفاده کنند. بانک هایی همچون یونی کردیت، دویچ بانک، HSBC، KBC، ناتیکسیس، رابوبانک و سوشیت جنرال از جمله بانک های حاضر در این لیست هستند.

این قابلیت جدید به بانک ها این امکان را می دهد که به طور متقابل تمامی یک معامله را از ابتدا تا انتها، با استفاده از قراردادهای هوشمند نظارت کنند. این روند به توسعه سرعت معاملات و شفافیت آن ها کمک می کند.

وی ترید قصد دارد تا پایان سال جاری شرکای بانکی بیشتری را برای همکاری اضافه کند و به شرکت ها این امکان را بدهد که به بازارهای جهانی دسترسی پیدا کنند.

منبع: bitcoinexchangeguide.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.