۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۲۷۳ ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ دسته: کشاورزی
۰

نیکزادی پناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نقش حساس دولت در دوران تحریم، گفت: مسئولین دولت و قوه قضائیه ضمن نظارت بر دریافت کنندگان ارز دولتی، باید با اخلالگران در بازار محصولات غذایی نظیر محتکرین خوراک دام و طیور برخورد جدی کنند. برخی از سودجویان و دلالان با ورود به عرصه واردات نهاده های دام و طیور اقدام به خرید این محصولات با ارز دولتی کرده اند، اما محصولات خریداری شده را در بازار داخلی عرضه نمی کنند.

حبیب اله نیکزادی پناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد به تشریح وضعیت دولت در مواجهه با نوسانات ارزی پیش آمده در بازار محصولات غذایی و کشاورزی پرداخت.

نماینده مردم بم، فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات متعدد چند وقت پیش اعضای کمیسیون کشاورزی با وزاری صنعت و کشاورزی گفت: دولت مکلف به تامین امنیت غذایی از طریق برنامه ریزی های مدون در این حوزه است.

وی با اشاره به خصومت های سیاسی دولت آمریکا طی سال های گذشته اعلام کرد: دشمنی کردن های آمریکا در تمام برهه های تاریخی بر ملت ایران ثابت شده است و دولت نیز باید با همکاری مردم در مقابل توطئه ی جدید آمریکا ایستادگی کند.

تامین نیاز بازار داخلی اولویت اساسی دولت در شرایط تحریم

نیکزادی پناه با اشاره به راهکارهای مقابله با تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا، گفت: دولت باید دغدغه جدی برای مدیریت تامین و تولید محصولات اساسی داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در جلسه با وزاری صمت و جهاد کشاورزی مقرر شد تا اولویت تامین نیاز بازار داخلی از طریق تولیدات داخلی باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مدیریت تامین نیاز بازار داخلی به معنی روزمرگی و مواجهه یکنواخت با مشکلات هر روز بازار نیست، گفت: دولت باید برنامه ی بلند مدت و مناسبی جهت پاسخگویی به نیاز بازار داخلی ارائه کند.

وی ادامه داد: در برخی از محصولات کشاورزی نظیر خوراک دام و طیور نیز اگر نیاز وارداتی وجود دارد، دولت مکلف به مدیریت مناسب عرضه این محصولات در بازارهای داخلی است.

لزوم برخورد جدی قوه قضائیه با محتکرین و گران فروشان محصولات خوراک دام و طیور

نماینده مردم بم، فهرج و ریگان با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط برخی از دشمنان داخلی در نوسانات قیمتی بازار گفت: نوسانات فعلی در بازار گوشت مرغ و گوشت قرمز کمترین ارتباط را با تحریم های دشمن دارد.

نیکزادی پناه تصریح کرد: برخی از سودجویان و دلالان با ورود به عرصه واردات نهاده های دام و طیور اقدام به خرید این محصولات با ارز دولتی کرده اند، اما محصولات خریداری شده را در بازار داخلی عرضه نمی کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی انگیزه این افراد از عدم عرضه محصولات خریداری شده را انگیزه سودجویی و برهم زدن شرایط تعادل کشور در مقطع حساس کنونی دانست.

این نماینده مجلس با توجه به نقش اثرگذار قوه قضائیه در مهار چنین سوداگرای هایی تاکید کرد: این قوه باید با برخوردهای مناسب و نظارت های صحیح جلوی احتکار این محصولات را بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین با اشاره به نقش فعال وزارت جهاد کشاورزی در مقطع حساس کنونی نیز گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید در شرایط فعلی میزان دقیق محصولات مورد نیاز کشور از طریق واردات را بداند و اجازه ورود هر شخص یا سودجویی را برای واردات محصولات ندهد.

وابستگی شدید کشور به واردات نهاده‌های دام و طیور



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.