۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۹۵۷۲ ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ دسته: مسکن
۰

عقبایی نایب رییس اول صنف مشاوران املاک کشور گفت: باید از سوداگران که معاملات مکرر انجام می‌دهند، مالیات مضاعف دریافت گردد.

به گزارش مسیر اقتصاد حسام عقبایی نایب رییس اول صنف مشاوران املاک کشور، در برنامه ۱۶ تیر ۹۷ گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو در خصوص موانع اخذ مالیات بر واسطه‌گری مسکن گفت: در تمامی دنیا برای فعالیت‌های اقتصادی مالیات وضع می‌شود و واسطه‌گری مسکن نیز سوای این نیست و اخذ مالیات از مسکن باید به عنوان ابزاری در جهت تعادل اقتصادی در کشور صورت بگیرد.

وی افزود: دلالی به خودی خود امری مناسب و درست در فعالیت‌های اقتصادی است اما چیزی که باید بیان کرد این است که دلالی ای که با سوداگری همراه است و منجر به آسیب زدن به اقتصاد می‌شود، با دلالی معمولی و فعالیت اقتصادی تفاوت دارد.

از سوداگران باید مالیات مضاعف اخذ شود

عقبایی ادامه داد: باید فعالان اقتصادی بخش مسکن را تقسیم بندی کنیم و در برخی مواقع ترغیب و تشویق‌های مالیاتی برای این افراد لحاظ شود تا از این طریق پول به گردش بیفتد، انگیزه سرمایه‌گذاری ایجاد شود، فرار از تولید به وجود نیاید و موتور اقتصاد به حرکت درآید.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه در بعضی موارد نیز باید مالیات‌های مضاعف از برخی افراد دریافت شود، گفت: در غیر این صورت سودهای کلانی عاید دلالان می شود که چه بسا می‌تواند موجبات اختلال اقتصادی را فراهم کند.

موافقت مشاوران املاک با دریافت مالیات بر عایدی سرمایه

نایب رییس اول صنف مشاوران املاک کشور گفت: موضوع اخذ مالیات بر عایدی سرمایه چند سال پیش هم در صحن علنی مطرح شد و برخلاف آنکه عده‌ای تصور داشتند که مشاورین املاک مخالف این مالیات هستند، بنده جزو موافقین این موضوع بودم.

وی افزود: معتقد هستم که باید از فعالان و افرادی که در حوزه خریدوفروش مسکن سود کسب می‌کنند مالیات بر عایدی سرمایه دریافت شود.

عقبایی با بیان اینکه باید از کسانی که چندین ملک را به صورت مکرر و در زمانی کوتاه معامله می‌کنند مالیات بیش‌تری اخذ شود، گفت: این امر به عنوان یک شغل برای آن‌ها محسوب شده و باید مالیات بر درآمد خود را بپردازند. با اخذ این مالیات توسط سازمان امور مالیاتی از سوداگری و ایجاد حباب در بازار جلوگیری به عمل می‌آید.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.