۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۸۸۳۱ ۰۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ دسته: کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

از جمله برنامه های حمایتی دولت کانادا در ایالت یوکان، تدوام تامین نیاز بازار داخلی به وسیله تولیدات محلی این ایالت است. دولت کانادا نقش آفرینی در ایجاد بستری برای خرید و فروش محصولات کشاورزان را یکی از وظایف اصلی خود در حمایت از بخش کشاورزی می داند.

به گزارش مسیر اقتصاد در ادامه اجرای برنامه حمایتی ۳ میلیارد دلاری دولت کانادا از تولید محصولات کشاورزی در ۵ سال آینده، به تازگی برنامه حمایتی دولت از توسعه محصولات کشاورزی در ایالت یوکان این کشور منتشر شد.

یوکان غربی ترین ایالت این کشور و سرشار از منابع طبیعی غنی و اقتصاد مبتنی بر صنعت و معدن و دارای آب و هوای کوهستانی است که تولید محصولات کشاورزی این منطقه ویژگی های منحصر به فردی دارد.

اختصاص زمین ارزان به کشاورزان

به همین منظور دولت محلی یوکان برای توسعه کشاورزی در این منطقه و پاسخگویی حداکثری به نیاز مردم خود از طریق تولید محصولات محلی با مشخص کردن محدوده سنی خاص برای شروع کار کشاورزی«حداقل ۱۹ سال» زمین های اجاره ای با قیمت پایین در اختیار آنان قرار می دهد.

با برنامه ریزی های قبلی انجام شده توسط دولت محلی ایالت یوکان، تولید محصولات کشاورزی نظیر سبزیجات، فراورده های گوشتی، مرغ و تخم مرغ در سال های گذشته افزایش پیدا کرد.

سرمایه گذاری دولت کانادا با هدف افزایش تولید و صادرات کشاورزی

خرید محصولات تولیدی کشاورزان و دامداران یوکانی توسط دولت محلی این ایالت

برنامه ریزی دولتمردان یوکان به منظور فروش محصولات کشاورزی نکته جالب پروژه حمایت از بخش کشاورزی این منطقه است؛ چنانچه اکثر فروشگاه ها و بازارهای محلی این ایالت تنها محصولات تولیدی کشاورزان خود را عرضه می کنند.

همچنین طبق بررسی های انجام شده مسئولین دولتی یوکان خود را موظف به خرید محصولات تولید شده توسط کشاورزان و دامداران یوکانی می دانند.

به همین منظور دولت محلی یوکان ویژگی های حداقلی برای محصولات تولید شده کشاورزان و دامداران را اعلام کرده است و بر اساس درجه کیفیت مشخص شده، محصولات آنان را خریداری و در بازارهای محلی عرضه می کند.

محصولاتی که توسط دولت این منطقه از تولیدکنندگان خریداری می شود نظیر تمامی محصولات صنایع غذایی با ارزش افزوده، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ، میوه وسبزیجات است.

آغاز برنامه حمایت از کشاورزی دولت فدرال کانادا در ایالت یوکان

طبق اعلام یکی از نمایندگان مجلس کانادا، از اواخر فروردین ماه سال جاری برنامه حمایت از کشاورزی دولت کانادا در ایالت یوکان، به منظور تولید مواد غذایی آغاز شده است.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای پنج سال آینده در این ایالت، سرمایه گذاری ۷ میلیون دلاری به منظور توسعه و تجهیز مزارع، رونق بازار و باغات محلی و نیز توسعه صنایع غذایی انجام خواهد گرفت.

طی ۵ سال آینده در بخش کشاورزی این ایالت و به منظور رونق کسب و کارهای مرتبط با کشاورزی و نیز افزاش ذخایر مواد غذایی و تطابق محصولات تولید شده با استانداردهای بهداشتی و غذایی با استفاده از برنامه تامین مالی دولت کانادا این سرمایه گذاری صورت می گیرد.

تداوم رشد تولید محصولات کشاورزی و توسعه کشت گلخانه ای

برنامه حمایتی جدید دولت کانادا در ایالت یوکان برای تدوام موفقیت های قبلی این ایالت در تولید محصولات کشاورزی و بهبود وضعیت تولید محصولات گلخانه ای خواهد بود؛ به گونه ای که برای بهبود وضعیت فعلی کشاورزی در این ایالت، ۱۵ برنامه ی عملیاتی توسط دولت تنظیم شده است که این برنامه ها منطبق با شرایط تولیدکنندگان محلی است.

ویژگی اصلی و ثابت تمام این ۱۵ برنامه به منظور تشویق نوآوری، سودآوری، سازگاری و رشد پایدار بخش کشاورزی در بلند مدت است که اقتصاد کشاورزی این ایالت را شکوفا خواهد کرد.

تشکیل زنجیره ارزش در این ایالت هدف اصلی سرمایه گذاری دولت 

وزیر کشاورزی کانادا به همین منظور اعلام کرد: حمایت دولت کانادا از کشاورزی در یوکان به منظور ایجاد فرصت های شغلی جدید و تامین مواد غذایی مورد نیاز این منطقه از دسترنج کشاورزان محلی است.

مک آلای با اشاره به ویژگی مهم برنامه حمایتی کشاورزی این ایالت در جهت نوآوری در کشت محصولات کشاورزی تاکید کرده است: دولت کانادا از کشاورزان ایالت یوکان برای رسیدن به این هدف حمایت خواهد کرد.

در این راستا مقامات محلی این ایالت نیز ابراز امیدواری کردند که با برنامه حمایت از کشاورزی کانادا، صنایع غذایی و کشت محصولات گلخانه ای رونق بیشتری خواهد یافت و نیاز بازارهای محلی از تولیدات این ایالت تامین خواهد شد.

وزارت کشاورزی کانادا مسئول بخش بازرگانی این حوزه است

منبع:

وزارت کشاورزی کانادا

دولت محلی یوکان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.