۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۲۸۵۱ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ دسته: حمل و نقل، مشارکت عمومی-خصوصی
۰

کشور هند به دنبال سرمایه گذاری ۱۵.۱ میلیارد دلاری برای بازسازی ایستگاه های راه آهن این کشور است. در همین راستا دولت هند قصد دارد در اولین گام، پروژه توسعه ایستگاه راه آهن حبیب گنج را از طریق روش BOT به بخش خصوصی واگذار نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت توسعه ایستگاه های راه آهن هند (IRSDC) اعلام کرده است که بازسازی ایستگاه راه آهن حبیب گنج در استان مادیا تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ کامل خواهد شد. این ایستگاه راه آهن نقطه عطف مهمی در اولین مشارکت عمومی خصوصی شرکت توسعه ایستگاه های راه آهن هند محسوب می شود.

بازسازی ایستگاه راه آهن حبیب گنج توسط گروه بانسال صورت می گیرد که قراردادی را برای این پروژه در جولای ۲۰۱۶ با شرکت توسعه ایستگاه های راه آهن هند امضا کرد.

این پروژه مهم ترین پروژه طرح بازسازی ۱۵.۱ میلیارد دلاری ایستگاه ها است. ایستگاه راه آهن حبیب گنج به همراه ۵۰ ایستگاه دیگر به فاز اول طرح تعلق دارند.

تامین مالی ایستگاه حبیب گنج با روش BOT

به نظر می رسد وزارت راه آهن قصد دارد این ایستگاه راه آهن را که به ۶۰۲.۷ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد با امضای قرارداد با شرکت های بخش خصوصی از طریق توافق نامه های ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT) تامین مالی نماید.

تا کنون جلسات پیش از مناقصه برای ۳ ایستگاه آناند ویهار (هزینه تقریبی ۳۰.۱ میلیون دلار)، بیج واسان (هزینه ۵۲.۷ میلیون دلار) و چاندیگار (۱۹.۶ میلیون دلار) برگزار شده است.

هند در ۲۵ سال آینده برای توسعه زیرساخت های خود به ۴۵۰۰ میلیارد دلار نیاز خواهد داشت. این در حالی است که منابع عمومی در بهترین حالت تنها قادر خواهد بود ۳۹۰۰ میلیارد دلار را پوشش دهد. بنابراین دولت برای جبران کمبود بودجه به دنبال سرمایه گذاری بخش خصوصی و با استفاده از قراردادهای مشارکت عمومی خصوصی است.

منبع: www.infrapppworld.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.