۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۲۳۱۱ ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ دسته: انرژی
۰

دولت مالزی به منظور جهت دهی به رفتار مصرفی مردم و تشویق مشترکین کم مصرف، یارانه ۲۰ رینگیتی در قبوض برق ماهانه برای مصرف کنندگان خانگی ارائه می دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد در ژانویه سال ۲۰۱۰، اصلاحات نظام یارانه ای در مالزی توسط نجیب رازاک نخست وزیر وقت این کشور، با کاهش یارانه های سوخت و شکر آغاز شد. این اصلاحات به تدریج و طی یک دوره ۵ ساله در مورد سایر محصولات نیز اجرا شد. هدف از این اصلاحات، تقویت امور مالی دولت و بهبود کارایی اقتصادی مالزی ذکر شد.

در دسامبر ۲۰۱۴، دولت مالزی به طور رسمی یارانه تمام سوخت ها را قطع کرد. با توجه قیمت پایین نفت در آن زمان، این اقدام موجب صرفه جویی تقریبا ۲۰ میلیارد رینگیتی (۵.۹۷ میلیارد دلار) در سال برای مالزی شد. اما همچنان برخی دیگر از محصولات مانند برق یارانه ای هستند و دولت مالزی از ادامه این روند ابراز نگرانی می کند.

نگرانی مسئولین مالزی از ادامه روند اعطای یارانه همگانی در برق

مدیر عامل اجرایی و مدیر ارشد توسعه برق و نظارت بر بازار برق مالزی، آزر عمر، اخیرا اظهار داشت که دوران یارانه ها به پایان رسیده و اجتناب ناپذیر است که ما باید یارانه های برق را حذف کنیم.

در همین راستا چندی قبل، کمیسیون انرژی سازمان تنظیم مقررات مالزی، به دولتمردان مالزی یادآور شده است که یارانه برق دولتی نمی تواند برای همیشه ادامه پیدا کند و مصرف کنندگان باید عاقلانه برق مصرف کنند.

یارانه به مشترکین کم مصرف برق

با این وجود تانگا ناسیونال(شرکت برق مالزی) به منظور جهت دهی به رفتار مصرفی مشترکین و تشویق مشترکین کم مصرف، یارانه ۲۰ رینگیتی در قبوض برق ماهانه برای مصرف کنندگان خانگی ارائه می دهد؛ در نتیجه قبوض برق به مبلغ ۲۰ رینگیت یا کمتر واجد شرایط دریافت این تخفیف هستند.

البته مشتریان خانگی که در مدت یک ماه مصرف صفرکیلووات ساعت دارند، به عنوان مثال مکان های خالی، واجد شرایط این تخفیف نیستند.

گفتنی است که مالزی کمترین نرخ تعرفه برق در میان کشورهای جنوب شرق آسیا را داراست.

منابع:

www.tnb.com

www.says.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.